Gå til innhold

Gjorde noe tøft på toget på lørdag:-)


Guri-mamma

Anbefalte innlegg

Jeg var på Rørosmartnan i forrige uke med svigersøss og tante og to babyer, og etter endt "husmorferie" skulle vi reise hjem med toget, først til Trondheim, og så nattoget videre nordover.

Siden vi valgte å reise lørdag og etter endt martnad så ble det rimelig fullt på regionstoget...

Så fullt at det ikke var plass for barnevogna mi der det er reservert for barnevogner, så jeg måtte ut av toget, og gå inn helt bakerst med vogna.

Jeg plasserte den som best jeg kunne, men det var allerede fylt opp med bagasje der så vogna ble stående godt ut i midtgangen.

Jeg gikk fram og satte meg sammen med reisefølget mitt, men for å komme dit måtte jeg passere en rekke fulle trøndere, og de som satt lengst bak var på toppen av verden syntes de der de ropte og sang og skåla med hverandre.

 

Passe redd for at vogna skulle bli ødelagt, eller bli trilla av toget på feil stasjon valgte jeg å gå bak å flytte den unna hver gang toget stoppa og noen skulle av,- og det var en av disse gangene jeg gjorde noe som sent glemmes!!!

 

Ei passe lubben og godt brisen dame i 40 årene kom ut av doen, og idet hun skulle passere meg så stopper hun opp og stryker meg over gravidmagen min. Jeg kjenner at jeg koker innvendig, men istedet for å få raserianfall så strekker jeg ut handa og begynne å stryke henne over valkene, så spør jeg:- E det nåkka her då?

 

Hun slutta å stryke på magen min, og ropte fram til veninnene sine:-Æ sku kjenn på magen hennes, og veit dåkk ka, hu kjent mæ tebake på magen min...

 

Senere når jeg gikk bak for å flytte unna vogna sa hun idet jeg passerte henne:- Æ ska itj kjenn på magen din, og du ska itj kjenn på magen min!

 

Ble skjelven etterpå, men tror kanskje hun dama der tenker seg om før hun stryker fremmede på magen deres igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knalltøft!!!

jeg liker ikke engang at svigerinna mi stryker meg på magen i tide og utide...siden når ble den allemannseie liksom??

nei,her er det bare samboer,lege og sykehuspersonale som får stryke uten å spørre først!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra! Det er så mange ganger sånne "overgrep" skjer, og du ikke får ut noe. Kommer på alle tingene du skal si etterpå, men da er det jo for sent...

Hurra for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! Den skal jeg nruke også. Jeg HATER at folk tar på magen min. Hvorfor i all verden er det en del mennesker som tror at gravide- mager er offentlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...