Gjest Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Nei, eg skal ikkje starte røykedebatt (gudbevaremegvel) Men vi har hatt røykarar buande i huset i vinterferien. Dei har røyka ute - alt vel slik sett. MEN det stinker gamle sneipar på do. Og den lukta går ikkje vekk. Eg har vaska doen, vi har brukt den godt og grundig, fortsatt like ille. Korleis kan det ha seg? Har dei smugrøykt på do? Tømt aske i doen, kanskje? Kvifor går ikkje lukta vekk???
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Vil nok tro at de har røyka på do ja, evnt kasta sneipene i doen som du sier. Jeg røyker-ute, men det lukter ikke røyk på do her altså...
Poteto Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 høres litt ut som om dei har røykt på do da... då setter jo lukta seg i kler, vegg tak og speil..
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Hvis det lukter røyk på do, så må dem nok nesten ha røyka der da, lukter ihvertfall ikke røyk av avføringen og urinen til noen som røyker. Kan det være at dem har stått rett utenfor doen deres og røyka, at en ventil har tatt røyken inn?
Gjest LindeOgWill Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Dette fungerte iallefall da jeg glemte en åpnet kyllingfilet-pakke kjøleskapet. (Det luktet helt for jævlig....) : Vask rommet med saften fra en halv sitron i vaskevannet. Sett deretter en skål med eddik i rommet. For å få litt friskere lukt kan du også legge resten av sitronen i rommet en stund.
(0_o) Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Signerer samuraibeibi her, eddik trekker til seg vond lukt. Men hva er det for slags folk, som får beskjed om å røyke ute, og som går og røyker på do?... Heh... Hvis ikke en ventil har dratt røyken inn, evt at dem har røyka under kjøkkenvifta med samme avtrekk som do. Røyk setter seg i absolutt alt (håndklær, vegger, klær osv) så jeg ville ha vaska alt inventar og kjøpt sånn exit-spray og spraya ivei. Eller så får du jo sånne luftfriskere som fjerner vond lukt også da, til å ha på do osv. Det har de i stort sett alle matbutikker;) Lykke til:)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Da har de røyket inne ja... For det lukter ikke såpass av at man kaster sneiper i do. Du har vel kanskje vindu på badet...? Isåfall ville jeg luftet ja, + eddiken.
nicknavn Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Et annet triks er å ordne en skål med vaniliesukker på do. Hjelper som bare det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå