Gå til innhold

Jeg har lyst på en til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 1,5 år og i går da jeg satt og kikket på noen bilder av henne og ryddet i klær som var blitt for små, merket jeg at jeg hadde lyst på en til. Og nå er det det eneste jeg tenker på. Men jeg er litt bekymret for økonomien. Ny bil? Ny leilighet? Vi har en helt "vanlig" bil og den er nok ikke stor nok, dersom vi skulle få en til. Og i tillegg har vi en leilighet med 2 soverom, noe som vil bli for lite etter hvert... Vi bor i Oslo og det er jo ikke speielt billig her...

Dere som har 2 barn, hvordan påvirket nr. 2 deres økonomi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi en av hvert kjønn og når vinterutstyr skal kjøpes inn prøver vi å handle inn farger som kan gå i arv:-)

Ellers hadde vi jo vogn, seng om masse utstyr fra nummer en som godt kunne brukes til begge kjønn.

Så var vel ikke før nummer to begynte i bhg og bhg regningen ble nesten dobbelt så stor at vi merket litt forskjell.Men en tilpasser seg da...

Nå venter vi nummer tre og når det gjelder soveromblir babyen å ligge på vårt rom i ca et års tid (kanskje litt mindre) og så får h*n dele rom med en av de andre barna et par tre år. Når dem er så små trenger dem ikke hver sitt rom. Vi har tre soverom nå.

Når det gjelder bil, vi har en stasjonsvogn opel vectra (ikke den største stasjonsvognen , men en middels..) Den kommer vi til å fortsette å bruke når nummer tre kommer. Blir tre barnestoler i baksetet men det skal gå bra:-)

Barna vi har fra før vil være 2år4mnd og 3år8mnd når babyen kommer:-)

Skrevet

Nummer to ble ikke noe dyrere for oss. Synes det er tull at barn koster mye penger generelt jeg. Det kommer alt an på foreldrene, og hvor mye penger de bruker "unødvendig" på barna. Men det er jo det.

Om dere trenger ny boplass, er jo det forståelig at dere funderer litt. Likevel, ville jeg nok valgt ett barn til, om det var det jeg ønsket meg. Men kanskje dere burde vente noen år, til dere fikk bedre økonomi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...