Candy girrrl Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 ..at jeg begynner å få alvorlige problemer med å respektere han, som igjen er veldig viktig for meg. Han drikker ikke noe oftere enn andre. Men når han først drikker, spesielt med gutta og på firmatur oppfører seg helt idiot. Han blir ekstremt oppmerksomhetssyk og gjør HVA som helst for å være et midtpunkt og driter seg ut. Prøver å heve meg over det, men det plager meg seriøst. Jeg skammer meg over han og tilliten er heller ikke mye og skryte av. Når jeg nevner det blir han sur og mener jeg er snerpete. Hvordan takle slike ting? Kan jo ikke akkurat dumpe mannen. Han er jo en grei fyr når han ikke drikker og en flink pappa.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Høres ut som min eks. Jeg synst det hele ble så pinlig, og droppet hele mannen.....noe du ikke vil. Kan du ikke forby alkohol - iallefall når du er med? Voksne mannen bør jo forstå hva problemet er. Ellers så kan du jo filme han en gang i fylla - og si at dette kan du ikke leve med.
Mammaaaaaa Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Film han når han er på sitt verste og vis han det når han er edru. Kanskje det går opp for han kor teit han er
Nitte Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Enig, film han! Det gjorde foreldrene min da broren min hadde en heller utagerende periode da han var 16, funket kjempebra! ;-)
Poteto Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 enige med ED-DA.. film han.. men du kan jo og få en av kameratene til å snakke til han.. viss du har eit såpass godt forhold til en av dei da..
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Uff, kjenner meg littegrann igjen, hehe... ikke så ille som hos deg, men jeg syns også sambo blir helt annerledes når han drikker, også er det liksom om å gøre å ha i seg mest mulig... skikkelig barnslig. Vet ikke om det er noe annet å gjøre enn å ta det opp med ham igjen. Kjedelig å ha de samme diskusjonene igjen og igjen. Evt. ikke drikke sammen. Jeg lar gjerne være å bli med på fest dersom overvekten er visse av sambo sine venner - da blir gjerne nivået deretter.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Hva sier han? Drikker jeg så mye at min mann hadde mister respekt for meg, hadde jeg kuttet ned på mengden alkohol. I alle fall når han er der.
Candy girrrl Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2008 Nytter ikke å filme. Han vet nøyaktig hva han gjør. Har jo kompiser som morer seg med historiene i åresvis. Han mener han har det morro og det må være lov. Nytter ikke å snakke med kompisene heller. De er på temmelig samme nivå, men mer som tilskuere. Men merker at jeg er så lei nå at jeg ikke er forelsket i han lenger.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Det er jo sinnsykt synd at en slik ting skal ødelegge dersom forholdet deres ellers er bra? Da tenker jeg ett av to: - du er egentlig ganske lei hele ham, og bruker dette som en "unnskyldning", eller dråpen som får begeret til å flyte over som grunn for at du ikke er glad i ham lenger. Dersom han ikke drikker så ofte, skjønner jeg ikke helt at du kan slutte å elske ham fordi han er idiot en - to ganger i mnd (?) og ellers er super? - han har ikke skjønt/ bryr seg ikke hvor ille problemet er for deg. Har du sagt at du ikke er forelska i ham lenger pga dette? Hva sier han til det? er han villig til å miste deg for å drikke og oppføre seg sånn?
Lekamøia Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Da ville jeg latt være å være med på fester der han drikker. Det skal vel ikke gå ut over deg at han ikke vil dempe seg litt for å ta hensyn til andre? Og er det fester som du gjerne vil være med på, får han enten la være å drikke eller bli hjemme.
Candy girrrl Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. februar 2008 Men selv om jeg ikke blir med så sitter jeg faktisk hjemme og er flau av han og tenker på hva han driver på med i kveld. Og få servert alt som har skjedd i referater av kompiser når vi fx har venner på kvelds. Ofte er det nok til å ødelegge den kvelden for meg. Som.."da du spanderte øl på alle i baren og det kostet 4000" eller.. "den bardisken har jo du dansa salsa på" så ler de.. Jeg blir bare dårlig.
Lekamøia Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Skjønner deg godt. Da ville jeg har tatt en veldig alvorlig prat med han og sagt rett ut hvor mye dette plaget meg. Han bør jo også tenke på at han ikke bare skal ta hensyn til seg selv, men også deg og barna. Det er ikke mye hyggelig som barn å få servert historier om sin fulle pappa......
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror det er en kombinasjon her jeg. For salsa på bardisken og spandere øl på lokalet, det er ikke ting jeg ville skammet meg over om min gjorde. Pissa på bardisken derimot (kompisen hans... OMG sier jeg bare) Så jeg tror at den beste måten å gripe dette an på er å si til mannen din at du skal prøve å være litt mindre snerpete og se noe av humoren i det han synes er så festlig, på den betingelsen at når det faktisk ikke er festlig mer, så er det stopp også. På den måten har dere litt kustus på hverandre og vil potensiellt slippe slikt. (dæven jeg er glad min blir veldig stille og rolig i fylla)
ScaryMama Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Tillab- Er det en annen mann du snakker om eller? For han mannen din som jeg kjenner er ikke stille og rolig i fylla;)
Candy girrrl Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. februar 2008 Tror ikke akkurat man blir forelsket i mannen om man sløser vekk 4000 på fremmede og ikke forteller det før noen andre gjør det.. Og å danse på en bardisk på en "rolig" pub når man er 33 år mener jeg er litt rølpete. Men takk for reflektert svar. Glad for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå