Gå til innhold

dere som lager babymaten selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva bruker dere av kjøtt? gutten min er 6,5 mnd. trenger mange tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper kyllingfilet /strimlet kylling og moser dette

Neste gang blir det kjøttdeig uten salt og vann

Skrevet

ok. hvordan tilbereder du kyllingen/kjøttdeigen?

Skrevet

Jeg brukte ikke kjøttdeig før han var 12 mnd, men rent kjøtt som kullingfilet, oksekkjøtt, fisk osv. Kokte det.

Skrevet

Nå er det noen år siden, men jeg brukte mest kylling og fisk. Du kan bruke alt av kjøtt. Kjøp feks inn lapskauskjøtt på tilbud. Masse grønnsaker i som gulerøtter, sellerirot, persillerot, squash, brokkoli, purrre osv.

Jeg lagde alltid opp 2 store kjeler med grønnsaker. Så hadde jeg feks potet og fisk i den ene, og kylling og naturris i den andre. Brukte alltid en del urter som basilikum, dill og annet godt for smakens skyld. Linser/bønner er også godt og sunt å ha oppi. Også hadde jeg alltid olivenolje i.

Så er det bare å koke det "al dente", mose til den konsistensen du vil ha, kjøle det i kaldt vannbad og fryse i porsjonsbokser. 1 times jobb gir ferdig middagsmat for 2-3 uker :) Billig, sunt og godt. Og det beste er at du vet nøyaktig hva som er i maten.

Skrevet

koke i litt vann. så moser jeg det med stavmikser

Skrevet

Jeg brukte kalv, karbonadedeig, fisk og kylling..

Skrevet

skal man ikke steke kylling file? eller koker man den bare? hvor lenge?

Skrevet

skal man ikke steke kylling file? eller koker man den bare? hvor lenge?

Skrevet

Kyllingfileten kan du skjære i små biter og koke i kjelen sammen med grønnsakene. Den er ferdig når den ikke er rosa inni.

Skrevet

Alle typer kjøtt kan du koke sammen med grønnsakene, eller du koker det alene på forhånd og koker grønnsakene i kraften fra kjøttet.

Fisken pleide jeg å dampe for seg selv og ha i kjelen når alt var ferdig.

Skrevet

Jeg har til nå brukt kyllingfilet, karbonadedeig, fisk, pølse, kalkunpålegg og skinke.

Skrevet

Bruker oksekjøtt, svinekjøtt, lammekjøtt og kylling. Fisk skal de ikke ha før de er året.

Skrevet

supert. takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...