*3 prinsesser* Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Hei! Min mann og jeg er invitert i bryllup 24.mai til et vennepar. Vi ble kjent for 1 1/2 år siden da våre døtre begynnte i samme barnehage. De skal gifte seg hos byfogden, og skal ha vennefest på kvelden. Vi gleder oss til begivenheten, men lurer på hva vi kler oss i? Det blivende ekteparet sier de ønsker seg penger i gave. Hva er en passelig sum? Et siste spørsmål; er det vanlig å se på selve sermonien, eller er den forbeholdt foreldre og forlovere?
meg & to små vampyrer Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Kle dere i hva dere vil. Noe pent. Gave, hmmm, litt avhengig av hva dere har råd til og hvor nære dere er med disse? 500? 1000? Vi hadde anledning til å ha med noen få i tinghuset, men ikke mange. Spør de om dere skal være med dit eller ikke om dere lurer. Kan godt hende de fleste er med bare på selve festen:)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 De har plassbegrensninger hos byfogden, og vi har nesten alltid ventet ute som venner. Tror en legger mindre penger i vennefest bryllup enn formelle, selv om det kan være like dyrt. Kommer jo an på om det er mat og drikke inkludert også. Sist vi var på den typen vennefest tror jeg gavene var mellom 400-600, varierer om en er familie, nær venne eller i omgangskretsen. Antrekket er pent, men ikke stivpyntet. En kan ha støvletter osv. Tror de som kommer i galla er i mindretall. Er det i mai er jo et sommerantrekk kanskje naturlig? Min bror giftet seg i starten på juni og hadde vennefest med tapasbord og kaker for venner og litt familie, og da kom alle i pene sommerklær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå