Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ei venninne som har masse babyklær etter jente(hun venter nå gutt), og har tilbydd meg å låne disse plaggene av henne(da jeg venter ei jente). Jeg sa jeg kunne kjøpe noe av det, men hun ville helst bare låne meg plaggene. Vet ikke helt hva jeg synes, er så redd da for å ødelegge klærne/slite de ut/jenta mi gulper de ut, og så må jeg erstatte de likevel... Hva synes dere om å låne barneklær? Kanskje best å la være og heller kjøpe eget, så slipper man å "skylde" noen noe..? Er takknemlig for å få låne såklart, men det er jo nettopp det med om plaggene er hele når de skal leveres tilbake...
lille sprelle Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Låner man bort klær, så må man regne med at de blir slitt. Spør hva hun tenker om det da vel! Forventer hun at du skal erstatte, så er det vel mye bedre å kjøpe nytt selv, for da får du gleden av det nye!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Det kan selvfølgelig være veldig greit å låne, men da bør jo venninnnen din være klar over at de ikke nødvendigvis er "som nye" når de leveres tilbake. De første klærne blir jo ikke slitt ut på samme måte som når barna blir større, men det blir fort flekker av gulp/barnemat/tran, som ikke alltid er like lett å få bort. Tror jeg i såfall ville lånt dem med et lite forbehold, om at de kanskje ikke er like fine når hun får dem tilbake. Hvis det skal være snakk om å erstatte klærne pga flekker, tror jeg heller jeg ville ha kjøpt nye til deg selv i stedet for å låne!
lykkeligste Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 De aller fleste får jo masse klær nå i starten, så er det jo kjekt å kjøpe litt selv også? har lånt bort litt klær til kusinen min og selv fått lånt noe nå til min baby fra henne, og vi har snakket mye om det med å låne klær. Er det noen helt spesielle kær vi er redd for, har vi gjerne latt være å låne de bort. kanskje kommer det flere babyer, og det er jo hyggelig å ta vare på et par plagg. Ellers er det jo klart at det kan bli slitt og komme flekker på plagg, men dette må man jo regne med når man låner bort.
lilleluna7 Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Det kommer jo an på hva du låner da. Utedresser, penkjoler o.l har ikke samme slitasjen år de er små, altså før ett år. Klær de bruker daglig, f.eks bodyer, sparkebukser, gensere o.l blir mer slitt, og slike ting kan være greiest å eie selv.
Ildfluå Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg gidder ikke å låne klær. Takker fint nei. Stress er det også å passe på hvem det er sitt. Kjøpte endel fra en venninne som er ferdig med barn, kjempegreit. Ellers så er babyklær så billig, og en trenger ikke allverdens.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Hei Du er heldig hvis du får låne klær. Jeg har selv lånt bort og fått låne av andre. Du må regne med litt slitasje, og det gjør sikkert venninnen din og. Hvis du er usikker så får du nevne det for henne.
Phantom´ Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Det er vel greit at du låner av henne nå, og blir det mye flekker på klærne kan vel hun få med noe ekstra av ditt tøy når du leverer tilbake det du har lånt? Jeg har lånt bort til flere, og det er jo naturlig at noe blir litt flekkete. Synes det er greit når klær kan gå på omgang jeg, og så legger man til litt når man har lånt.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 jeg har valg å ikke låne noe, kun kjøpe. jeg vil ikke behøve å tenke på hvordan tøyet blir behandlet og passe ekstra godt på det. det som skjer det skjer og man kan nesten være helt sikker på at det er det tøyet man skal være litt varsom med pga lån som det skjer noe med.... :-)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Takk for mange svar. Jeg er enig med anonym over her, og blir heller ikke å låne noe. Blir for mye å skal tenke på hva som er hvem sitt, hvordan det blir seende ut i ettertid etc etc. Kjøper heller selv så mye som mulig, og tar imot det familien gir og som jeg får brukt :-) Har sagt jeg eventuelt kan kjøpe noe brukt av henne, men hun vil ikke selge - kun låne, så da lar jeg det heller være :-) HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Jeg synes det er kjempegreit å få låne, de vokser jo så fort at de fleste klærne ikke blir slitt likevel. Så kjøper jeg heller klær i en større størrelse (som passer nå) eller gavekort på klesbutikk til de vi har fått låne av og leverer det sammen med klærne når de skal leveres tilbake.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Har fått masse klær av ei god venninne. Kommer til å gi bort klærne til andre når jenta mi vokser ut av dem. Låne klær er en uting. Enten så gir du dem bort, eller så beholder du dem til du skal ha flere barn. Ville aldri si ja til å låne klær. Enten så gir du dem bort, eller så kan det være det samme;-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Jeg låner ikke bort klær jeg, har heller ikke lånt noe. Men kommer til å bruke opp igjen mye av babyklærne jeg har. Venter en gutt til og det er jo praktisk og greit å bruke opp igjen klærne jeg har etter broren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå