Gå til innhold

Natusan stelleprodukter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor virker det som det er så få av dere her inne som IKKE kommer til å bruke det på barna, er jo dette produktet jeg forbinner med stell av barn....

Hilsen uvitende førstegangs:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har tidliger vært mye snakk om at Natusan inneholder stoffer som ikke er bra for bebien.. Hormonpåvirkende og allergifremkallende stoffer bla...+ masse parfyme i serien..

Vet ikk hvordan det er nå ang serien, mulig de har "rydda" opp i produktene sine..

Her går vi iallefall for Babyline, er den serien som kommer best ut i test. Kjøpes på apoteket..

Skrevet

For min del er det pga parfyme. Er hyperallergisk selv, og har ikke sett noen parfymefrie produkter fra Natusan, hvilket gjør de uaktuelle. Sikkert ikke bra for barna heller?!

Både coop og firstprice har kommet med fine, parfymefrie produkter for barn nå. Disse produktene er litt billigere enn alternativene man finner på apoteket.

Jeg er også førstegangs, så har ingen erfaring i forhold til å bruke produktene på barn, men siden jeg selv er hypersensitiv vil jeg tro at det jeg kan bruke kan funke til de små også ;)

Skrevet

Jeg bruker både natusan, og andre produkter (shompoo/badesåpe) man kan kjøpe på apoteket, og har ikke hatt noe problem med det! :) Vil bare legge inn et tips for dere førstegangsfødene.. Sink salven "silulen" er den absolutt beste! (apoteket) de andre sinksalvene man kan kjøpe i matbutikken ol er ikke like gode. Har et barn som har slitt med noe bleieutslett og eneste som hjalp var silulen.. Bare for å nevne.. ;)

Skrevet

Jeg valgte å ikke bruke natusan på nr 1 pga parfyme i produktene, det eneste jeg fant uten parfyme da var en av babyoljene, det kan hande at det har blitt bedre, men vet ar det fremdeles står "mildt parfymert" på de fleste av produktene, og det lukter veldig parfyme av de. Jeg kommer til å velge helt parfymefritt denne gangen også, vi har mye eksem, både jeg og sønnen min har eksem så det er vel stor sannsynlighet at denne gutten også får det

Skrevet

jeg har kjøpt inn natusan stelleprodukter. Alle mine familie medlemmer har brukt disse produktene på sine barn, uten problemer. Om babyen skulle reagere på produktene, så skifter jeg så klart merke:)

tenker at det er et såpass velbrukt merke at det er rart om INGEN bruker det. har også selv fått inntrykk av at alle går for babyline (best i test).

Skrevet

Søk på natusan på google. så kommer det opp MASSE negativt om det. Norge er jo det eneste landet som har lov til og selge natusan produkter, rett og slett fordi det er farlig for barnet...

Skrevet

For noe sprøyt:

"Norge er jo det eneste landet som har lov til og selge natusan produkter, rett og slett fordi det er farlig for barnet... "

Norge har samme kosmetikklovgivning som resten av Europa, og disse produktene er selvsagt tillatt. Natusan hadde tidligere et stoff i noen av produktene som da var tillatt, men som ville bli forbudt senere (er ikke tillatt nå) som kunne være allergifremkallende. Det er helt sikkert fjernet nå pga endring i loven.

Og til HI, hvis INGEN hadde kjøpt produktene hadde de vært ute av butikkhyllene for lenge siden. Mange unngår å kjøpe Natusan fordi det henger igjen et dårlig rykte etter at de hadde denne saken, pluss at mange av produktene er parfymerte. Men hadde de vært farlige å bruke, hadde de selvsagt ikke blitt solgt i Norge. Man har liten tiltro til norsk lov og norske myndigheter om det hadde vært slik!

Skrevet

Natusan har ikke fjernet de skadelige stoffene fra sine produkter. Er ikke det verste at de er parfymerte syns jeg, men det er de stoffende som er skadelig på lang sikt som er skumle syns jeg. Jeg som har gutt har aldri vurdert å bruke natusan, så lenge det inneholder hormonforstyrrende stoffer. De kan skade fruktbarheten. Risikerer jo at jeg ikke blir bestemor:)

Jeg bruker utelukkende babyline, og har laget våtservietter selv av mesoft, vann og olje.

Skrevet

Natusan stelleprodukter inneholder parabener. Det skaper hormonforstyrrelser hos barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...