Little Miss Poopsie + en til! Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Maya er 6.5 mnd og vaakner i hvert fall 20-30 ganger per natt. Legger seg 7.30, har tidligere gaatt greit aa sovne selv men maa naa ha gjentatt smukk og klapping paa hodet for aa sovne. Vaakner saa mange ganger foer vi legger oss. Jeg gir mme naar vi legger oss, hun sover som regel da saa faar flaska i "soevne". Hun spiser et stort groetmaaltid paa kvelden pluss en del middag. Er ikke glad i frokost og spiser minimalt da. Har de siste 3 nettene gitt vann paa flaske paa natta saa hun faar ikke mat over natta bortsett fra naar vi legger oss. MEN hun vaakner x antall ganger for smukk og i hvert fall 2-3 ganger for vann/kos. Og jeg har skjemt henne bort og hun havner ofte sovende paa magen min noen timer per natt... Saa jeg tror vi maa til med Ferber gitt men hun er en meget bestemt ung dame og kan bli eitrende sinna saa vet ikke om vi faar det til... Men i hvertfall; noen spoersmaal ang det: Boer jeg slutte med flaska som hun faar naar vi legger oss? Er dette forvirrende for henne eller ikke i og med at hun ikke aapner oeynene og spiser i soevne...? MAA man ha baby paa eget soverom eller er det mulig aa gjennomfoere Ferber paa samme rom? (har ikke mulighet til eget rom ennaa, skal flytte naar hun er ca. 1 aar men ORKER IKKE aa vente til da med aa faa litt soevn...) Skal jeg begynne fra jeg legger henne; altsaa ikke gaa inn og dytte inn smukken x antall ganger?? Noen raad om hvordan starte; evt. en internettside? Hvor lang tid tar det? Spoer fordi jeg har 2 jobbintervju neste 2 ukene pluss mannen min har eksamen 8. mars saa lurer paa om det er lurt aa starte naa eller vente til alt dette er overstaatt... Haaper paa mange gode raad!!!!
heldigec Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Dette høres slitsomt ut....og er du motivert for Ferber så synes jeg absolutt du skal gjøre det. Du er NESTEN garantert at det fungerer hvis du gjør det riktig. Les denne linken for noen råd: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136622791 Du kan selv velge om du vil fortsette med flasken før dere legger dere. Selv synes jeg det er greiest å kutte all servering mellom kl 19 og ca 7. De regulerer dette på dagtid. Det er helt klart best å ha dem på eget rom, men siden du ikke kan det så ville jeg satt sengen lengst bort fra dere (eller hos pappaen). Hun kan godt høre at dere er i rommet, men at dere går bort og trøster ved intervaller. Det blir bare en litt lightere versjon ev Ferber. Ved smukke-bruk så bør du la henne gråte i x antall minutter før du putter i smokken som en del av trøsten. Spytter hun den ut igjen med en gang så ikke sett den i på nytt. På denne måten kan hun også kanskje lære seg å sove uten.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå