MamiMaribel Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Når begynte vi å smøre oss med krem ? jeg husker ikke, og husker ikke om det var fordi jeg følte et behov, eller om det "bare skulle være sånn". Det irriterer meg at jeg er avhengig av slike ting! Jeg bruker ikke krem på jenta mi, men kjenner at hun er tørr i kinnene. Vil det være dumt å begynne med det ? Ødelegger man hudens naturlige beskyttelse og evne til å holde seg fuktig ?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Mine barn blir veldig tørre i ansiktet (kinnene) spesielt når det er 0 grader og kaldere ute. Eller hvis de bader mye. Da smører jeg enten med en ren fett-krem (uten vann, parfyme og andre ting) eller en fra babyline.
Sørland-snuppa Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 jeg bruker det ikke til dagli nei. men når det har vert veldig kalt ute og ungene er kjempe tørre og sprekker opp i kinnene, da smører jeg de litt med sån tykk babykrem. og smører av og til med kuldekrem om jeg må ta de med ut når det er veldig kalt. for at de ikke skal sprekke i kinnene.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Jeg begynte da huden endra seg i puberteten. bruker ikke til min sønn, med mindre han får tørr hud.
To tette + snart ei med flette Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Gullungene smøres med kuldekrem når det er under 0 og blåser. Spesielt lillen som har mye atopisk eksem, han må smøres på hendene også. Han blir også smurt med fuktighetskrem, A-derma exomega, som er helt uten parfyme og parabener. Den er litt dyr, men veldig drøy Den gjenoppretter visst hudens eget forsvarssystem, men det skal jeg ikke si noe fra eller til på ;P Det eneste jeg vet er at jeg bare bruker den om vinteren og at det ikke ser ut til å gjøre huden noe dårligere
Lekamøia Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Bare kuldekrem når det er veldig kaldt og solkrem i sola. Det hender at han blir veldig tørr i kinnene, og da smører jeg med litt fuktighetskrem.
MamiMaribel Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2008 Er A-derma apotekvare ? Og er alle de produktene uten parabener ?
Fru-mamma Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 A-derma er apotekvare, ja. Har akkurat kjøpt en spray fra A-derma som jeg fikk anbefalt mot vannkopper som klør. Helt uten parabener og parfyme. Veldig fornøyde med A-derma sine produkter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå