Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde folk med svangerskapskvalme skulle ta kontakt med lege/sykehus jeg hvis det er så ille at man kaster opp ALT man spiser? Er ikke det normalt? At man tar kontakt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Dersom man gjør det over tid så. Da blir man jo veldig slapp samt at vekta vil rase nedover. Hadde kontaktet legen min og hørt med h*n om å få en liten sjekk. H'n er mere kvalifisert til å vite om det må gjøres noen tiltak.

Hvorfor lurte du? Sliter du med dette?

Skrevet

Nei jeg sliter ikke med dette, det er bare ei jeg kjenner, som hver eneste gang vi snakker sammen på msn kommer med at hu er kvalm, jææææævlig kvalm og kaster opp alt hu spiser og ikke orker å spise mer osv....

Jeg skrev at da sliter hu nok med svangerskapskvalme, og hvis det er ille, så må man ha næring osv, det man trenger hvis ting er ille...

Hun sa hun har gått ned 3-4 kg, og holdt på noen uker....

Skrevet

Hvis de ikke får i seg væske engang, bør de kontakte lege ja. Må ikke bli dehydrert. I slike tilfeller legges de inn på sykehusr for intravenøs væskebehandling.

Skrevet

Spesielt dersom hun er tynn er det viktig å følge med på dette. Har hun noen kilo ekstra tåler vi som regel litt ekstra. Du vet ikke hvor mange uker. 3-4 kilo på 2 uker er mye, men er det på 1 mnd så er det ikke så mye liksom.... Nei blir vanskelig for utenforstående å gi råd, men uansett burde hun nok tatt en tur til legen for å se om det er snakk om hypernemsis (eller hva det heter...)

Selv gikk jeg ned 6 kilo på 7 uker uten at det var noen fare, men dette er så individuelt...

Skrevet

Jeg har ikke peiling på dette jeg asså, jeg vil jo bare hennes beste.. Jeg lurte litt siden det er så mange som snakker om det... Men det er nok bare på noen uker ja;)

Hun skal jo snakke med lege, men jeg er bare redd for at hun ikke skal ha det bra....når hun har ventet på dette så lenge!!! ;)

Skrevet

Godt å se at du bryr deg da :-)

Dersom hun skal til legen snart tar de det sikkert der ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...