Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg jobber nå bare to dager i uka pga sykdom fra før + graviditeten. Disse i kombinasjon er ikke spesielt lett, men noe jeg har forberedt meg på kommer til å bli tøft. Er i uke 28 nå. Jeg ville nok mest sannsynlig også ha vært delvis sykemeldt uten å være gravid også, men ikke så mye da. . Jeg har tatt veldig hensyn til kroppen min nå og fysisk sett går ting veldig bra siden jeg jobber så lite. Jeg har også et barn på to år fra før, som er i full barnehage. Men blir jo litt slitsomt på kvelden og i helgene likevel. Har en mann som følger veldig opp og da. Det som plager meg, er at jeg ikke jobber mer enn jeg gjør. Legen min vet at jeg tenker slik og han er litt oppgitt over meg pga det, for han mener jeg MÅ ta mer hensyn til meg selv enn jeg gjør. På jobben ser jeg jo frisk ut, selv om de vet jeg er syk, da er jeg jo "uthvilt" til en viss grad, siden jeg har vært hjemme. Ingen sier noe om det, og lurer litt på hva de tenker. Og så går jeg her og plager meg selv med at jeg "lurer" systemet, fordi jeg ikke jobber fullt, eller nesten fullt, noe som vil innebære at jeg blir fysisk verre og at jeg må være sengeliggende all tiden jeg ikke er på jobb. Jeg forstår jo at det ikke går, men det plager meg likevel. Noen som har det slik eller har tips til hvordan jeg bør tenke.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg var også delvis sykemeldt store deler av svangerskapet (fra ca uke 25) og til jeg gikk i permisjon. Dette pga. ryggplager som legen regna med ville bli verre under svangerskapet. Derfor gikk jeg først i 20% sykemelding, men det var ikke nok så det ble 50% sykemelding ganske kjapt. Ja, jeg så jo frisk og fin ut, men hadde store problemer. (Har skiveprolaps og muskelproblemer i korsryggen). Legen ville ikke la meg jobbe mer, selv om samvittigheten min sa noe annet. Fikk grei beskjed av legen om å tenke på babyen og helsa først. Man "lurer" ikke systemet, man er faktisk syk selv om man ser frisk ut. Så prøv å legge de negative tankene vekk og heller bruk det overskuddet du har på jobb og hjemme og slapp av når du trenger det. Jeg har ikke dårlig samvittighet nå når jeg er i permisjon og ser tilbake på at jeg faktisk klarte å jobbe frem til den dagen jeg gikk ut i permisjon, enn bare 50%. Man MÅ lytte til kroppen og alle sykdommer syns ikke på utsiden. Masse lykke til og ikke tenkt på at du lurer systemet, du tar bare vare på babyen i magen og kroppen din som du skal leve med mange år til.
Lille Persille m 2 små..:) Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 SIterer hun ovenfor her jeg.. Ta vare på deg selv og babyen din og skyv samvittigheten din ovenfor joben til side, jobben blir nok gjort allikevel, så ikke tenk på det, og bruk energien din på helsen din, den er tross alt viktigst av alt her. Ingen tjener på at du er utslitt lenge før babyen har kommet til verden.. Håper du komer på bedre tanker, og god bedring og rugetid.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Tror nok du føler deg såpass bra som du gjør nettopp fordi du får tid til å være hjemme og slappe av. Jeg tenker at du først og fremst er mamma, så får jobben komme i andre rekke. Du har en toåring som krever sitt den tiden han/hun er hjemme, du skal ta deg av hus og hjem, lage mat, være kjæreste og sist men ikke minst, ta vare på din egen helse og babyen i magen. Vær hjemme og kos deg, og tenk ikke på jobben når du har "fri", det er mitt råd! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå