Gå til innhold

Hva er den raskeste fødselen dere har hørt om??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er den raskeste jeg har hørt om:

Venninna mi og mannen hennes dro i 30-årsdag kl 20 på kvelden. Kl 20.30, under velkomsttalen, kjente hun at hun ble så "rar" i magen, så hun gikk på do. Hun ble kvalm og. Men hun hverken spydde eller så tegn til noe som helst fødsel. Hun trodde hun hadde fått omgangssjuka :P Da hun skulle gå ut fra do kjente hun den RIA!! Hun gikk helt rolig ut til gubben, og satt seg ned ved bordet. Han satt rett over henne. Så sparket hun han i leggen under bordet. Hun formet munnen og hvisket: nå er det i gang!! Han skjønte jo ikke bæra! Så fikk hun en rie til, og hun snerret: det er fødsel på gang!!

Gubben fikk helt panikk han, hehe.... Gikk bort til 30-årsjubilanten og forklarte situasjonen. Så kjørte de til sykehuset (det lå 10 min unna der de var på fest)

De ankom sykehuset da kl var 20.50, og gikk rett inn på ei fødestue, der jm sjekket åpning, og der var det 9 cm allerede!! Kl 21.10 var gutten ute! Han var ca 4 kg og 50 cm.

Det skal sies at dette var hennes nr 3, og alle hennes unger har kommet på under 2 timer, fra hun kjente første rie.

Jeg synes det høres helt utrolig ut!! Måtte vært meg som fødte så fort. Helt utrolig at hun ikke har fått skader innvendig når det har gått så fort, men det har ikke skjedd. =)

Drømmefødsler, spør du meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om ei som fødte hjemme i senga tidlig en morgen. Hun våknet av at hun var "rar" i magen og 5 min etterpå var barnet ute-uten rier!! hun kjente ihvertfall ikke til de. Dette sto i bygdeavisen her også, og jeg har pratet med henne etter det skjedde.. helt utrolig! Snakk om drømmefødsel!! :)

Skrevet

Min søster brukte 45 min fra første rie til ungen var ute. Ble hentet i ambulanse, da vannet gikk og hode ikke var festet. Nådde akkurat inn på føden. dette var med nr 3.

Skrevet

40 min altså, det gikk fort- herlig historie! Raskeste fødsel blir vel denne nå, men hadde min egen;) Fødte for 5 uker siden. Kjente ikke en eneste ri før kl 11.35- og ut kom hun 13.10, 1t 35 min.. Forstår ikke hvordan kroppen kan jobbe så utrolig raskt under en sånn prosess, og er bare hoppende glad for at det ble en sånn rask og grei fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...