Gil Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Var på ultralyd på fre, fosteret var da 5,7 cm langt. I dag er jeg 12+1 og det står da på min side at fosteret er ca 9 cm langt...synes jo dette var ganske mye mer enn ca 6 cm....
junijente fikk julijente Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg synes det varierer en del hva som står om størrelse ulike steder. F.eks synes jeg det ofte står her at barnet er større enn hva som står i svangerskapsboken jeg fikk av legen. Så noe variasjon er det nok, men de sier vel at fram til uke 18-20 vokser de fleste fostre ganske likt, det er derfor man har UL i denne perioden. Selv var jeg på UL for en drøy uke siden, og fikk da beskjed om at fosteret var så lite, så det var nok yngre enn antatt, så vi skal tilbake om 2 uker. Om dette kan være tilfelle hos deg også vet jeg jo ikke, og synes det er rart de evt ikke sa noe om det, men så var det en ganske tidlig UL du var på også?! Regner med at du skal tilbake om noen uker, da får du helt sikkert bedre beskjed. Og om de hadde trodd det var noe "feil" på fosteret hadde du nok fått beskjed om det, så jeg tror ikke du trenger engste deg.
Gil Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 Gynekologen ga meg samme termin som jeg hadde regnet ut selv...og er ganske sikker på at denne stemmer bra. Testet med eggløsningstest og vet da når jeg hadde eggløsning. Testet også positivt svært tidlig, så tror jeg er så langt på vei.... skal til 12 ukers kontroll hos legen i dag, så kan jo høre med han også....
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Var på ultralyd i uke 14+4 da var målet 85,5mm (8,5cm)på beibien vår Men det vokser sykt fort Masse liv å glede Skikkelig deilig, er i uke 23+1 i dag da og skal vel være rundt 28cm nå.
skatten kom i mai :) Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 kommer ann på hva de har målt.. mest sannsynlig har de målt crl på ultrlayd men her inne på sidene trur eg de opererer med mål fra hode til tå.. gå heller inn på babyverden.no og les der ang mål.. du finner det under uke for uke..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 hei, jeg var på ul i uke 12+2 da var fosteret 6 cm langt, men legen kunne fastslå att jeg va 13 uker på vei, hvordan han klarte å regne ut det, vet jeg ikke- men kjekt å bli flyttet på allerede så tidlig da...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Fosteret skal vokse likt opp til 20 uke har jeg hørt.Les i svangerskapsboken du fikk da du gikk til legen eller på babyverden.no. Denne siden er veldig lite seriøs,så stol så lite som mulig på det som står her.Snakk da heller med din jm.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Hei! Var jeg var også på ultralyd i dag. Jeg er 12uker og 3 dager på vei, og babyen målte 5,6 cm. Tenkte det var greitt for deg og vite. Tror det kommer an på hvor nøyaktig de måler. Han sa i tillegg at dette var mål uten ben, kan jo tenkes at det har en del å bety?
NormaJean Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 jeg var på UL i dag. Er menstermin i uke 15, men fosteret var kun 7 cm med crow rump lenght. så er nok kortere på vei. Gyneklogen sa at de vokser så i rykk og napp at det ikke er noen vits å sette ny termin før den ordinære, da er det mer sikkert og nøyaktig. men super gøy å se bebbisen da, han lå og suttet på tommelen:)
Gil Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2008 Takk for mange svar. Har ikke vært inne på siden på et døgn. Godt å se at str varierer noe og at det var flere som ikke hadde så stort foster. På ultralyden vår ble det målt crl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå