Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Min gutt er nå blitt 3år. I over 1år har jeg spurt om han ikke vil sitte på potte og do. Allid har jeg fått et nei. Jeg har lokket og lurt, og så det som et stort nederlag at han ikke klarte å slutte med bleien sist sommer. Det var jo stort sett regn hele sommeren - langt fra å leke ute i bare trusen for lillemann, men tenkte med meg selv at noen dråper i do burde vi nå ha oppnådd. Det endte med doangts og sinne hos sønnen min. Og jeg var lei av å lese bøker om emnet, lei av å få "gode" råd og enda mer lei av tvinge bleien av. Hvor mye tid har jeg vel ikke brukt forand doen i håp på at det snart skal komme en liten stråle hos gutten min (stakkars). Så gikk det 6mnd. En dag kom gutten min selv å spurte om vi kunne ta av bleien. Vi snakket om det å være stor gutt og bruke truse. Nå tisser gutten min selv på do. Han sier ifra selv - etter at vi foreldre må minne litt på Vi har en laaaang vei å gå. Blein brukes fortsatt i barnehage og om natten. Men føler allikevel at vi har kommer en stykke på vei. Jeg har iallefall lært at alt går seg til. Ikke stress for mye med bleieslutt. De små viser klare tegn på å slutte når de selv vil. Noen små må kanskje hjelpes i gang - men som oftes må man samarbeide godt med de små. Jeg kan umulig være den eneste her inne som stresser litt med dette med bleieslutt. Jeg følte jo at alle fikk det til, men at vi hang etter. Vil bare si til dere som har prøvd ALT: Man prøver alt igjen senere... Hilsen superstolt mamma:)
Kari Trestakk Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Hehe. Det er godt å høre at det ikke er alle som klarer å få ungene til å slutte med bleier før de er to år. Gutten min er tre år (om noen dager), og er ikke nevneverdig interessert i å tisse/bæsje på potta eller i do. I dag ble han plutselig borte, så jeg tittet inn på rommet hans og ropte navnet hans. Da kom det svar fra kottet. "Jeg bæsjer!". "Jaha", sa jeg (og lukta som kom sivende gjennom dørsprekken var bevis godt nok). "Jeg må jo få være alene når jeg bæsjer" erklærte han bestemt på den andre siden av døra, og jeg kunne jo ikke si noe på det. Håper bare at han etterhvert velger doen fremfor en tur i kottet, men jeg prøver å ikke presse han lenger på det området enn han selv er klar for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå