mammaJW Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 MIn lillemann sier ingenting egentli :S han ble født i uke 35 og er nå 1 år og 1 mnd .. prøver å få han si mamma men det kommer ikke, prøver å få frem hei men det kommer heller ikke :( han bare babler mye tull hehe søtt å høre på men hører så mange andre som er mindre og like gammle som sier mye ord... så er litt spent på om flere har 1 åringer som ikke sier stort enda .. men samtidi lurer jeg på om han hører dåli da .. vi tok hørselstets da han var 8 mnd med noe bjelle greier .. å da sa helsesøster at der var en lyd han ikke hørte .. men ingenting åp bry seg om .. å han har ikke hatt noe test i ettertid da ..
3 rosa og en blå Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Min sier mye til å være flerspråkelig: hei,hade, nei, ja,der, pisa(katta), nam nam og æsj/ fush. Så sier noe på farens språk
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Min 1-åring sier ingenting! Hvorfor så travelt? Selv om jeg også lengter etter ordet "Mamma".
en liten+en til! Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 min lille gutt skravler hele tiden:) han sier mamma, pappa, voff(hund), pus, hade,takk, lys, se der, borte-tittei, go`dag,"komma" + mer jeg ikke husker..
Mammasin Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Hun lager mest lyder. Men mamma,pappa, ade(hadet) har hun sagt en stund men ikke alltid like konsekvent. Om du er bekymret så si at du vil ta en ny hørselstest på helsestasjonen. Stol på magefølelsen din. Sikkert ikke noe galt, men siden du fikk beskjed om at en lyd manglet ved 8 mnd, er det ingen grunn til ikke å ta en ny test. Det er stort sprang i når barn sier sine først ord:-)
mammaJW Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2008 Har ikke egentli vært så bekymret men så nå når jeg kom til å tenke på det at han ikke hadde hørt alle lyder .. så tenkte jeg litt på at dte kan jo være en grunn til at han ikke sier noe ? jeg tror jeg skal sjekke med helsestasjon om ny test
mammaJW Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. februar 2008 svar til ED-DA har ikke nevnt at jeg hadde det travelt da ... ville bare høre hva andre ettåringer sier å slikt .. ingenting galt det da ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå