Gå til innhold

Graviditet og jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte dere mye på jobben da dere planla graviditet? Begynte i ny jobb 1 jan, og ønsker å starte prøvingen nå snart. Men så var det den samvittigheten da.. Dumt å tenke sånn? Ønsker noen synspunkter / erfaringer:) Vi er 'opp i årene' begge to så vente lenge kan vi ikke, dvs passert de 30.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte litt sånn jeg å, men kom frem at dersom jeg skulle tenke sånn, ville jeg aldri kunne bli gravid. Det vil alltid finnes en grunn til å utsette det. Lykke til.

Skrevet

Nei, vi starta prøvinga til tross for mange hindringer-som økonomi, ny jobb ol, for vi regna med at det kom til å ta seg tid før det klaffet.

Fikk rett i det, da vi er midt i vårt 3 år som prøvere.

Så man vet aldri hvor lang eller kort tid det vil ta før det klaffer!

Skrevet

Jeg ble sykmldt sist gang en uke etter at jeg starta på ny jobb, og var i den 4mnd tror jeg det var...ikke så morro, men vet jo aldri åssen svangerskapet blir og angrer ikke:)Nå blir det ratt samme situasjon hvis jeg blir gravid da...

Skrevet

hei!

Syns ikke du skal tenke på jobben, det viktigste er at dere gjør det som passer dere. Jeg begynte selv i ny jobb 1. aug og slutta med pillen i juli. Ga også arbeidsgiver beskjed om at det kom til å komme barn etterhvert. Det er jo naturlig for et par som har passert 30 å ville ha barn!

Det er jo helt naturlig at det kan ta litt tid også. Jeg er enda ikke gravid, men om 14 dager får jeg forhåpentligvis ikke TR.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har nettopp fått ny jobb (skal begynne i juni), men er såpass gammel (37, med 2 barn fra før) at vi fant ut at det var best å fortsette å prøve i tilfelle det tar tid før det klaffer. Ikke ideelt å si til sjefen at man er gravid i det man begynner, men man må jo tenke litt mer langsiktig. Har jo tross alt tenkt å bli i jobben noen år! Start prøvingen du:-)

Skrevet

Jeg begynte også i ny jobb 1. januar, og plages også litt med tanken på det. Vi blir 32 i år begge to, så føler det begynner å haste litt. Og så har vi prøvt en stund også, og jeg orker ikke tanken på å ta pause i prøvingen heller. Sååå viktig er ikke jobben. Så her lar vi det bare stå til. Og håper den dårlige samvittigheten ikke overskygger gleden så altfor mye. De burde ikke være helt blind for at det kan skje heller når de ansatte meg.

Skrevet

Jobb er jo ikke det viktigste fokuset her i livet :) hehe

Jeg startet i ny jobb i desember...samme måned som jeg satte i gang med ass.befruktning. Så håper jo snart at ting klaffer her da. Men har IKKE dårlig samvittighet i forhold til jobb nei

Skrevet

Jeg begynte ny jobb i november. Har prøvd i over 1,5 år. Dersom vi noen gang skal få barn så kan vi ikke vente på noe lenger! Stå på! Jobben er en fjert i forhold til en liten gullbaby;)))) Støtteklem fra meg til deg

Skrevet

takk, det trengte jeg å høre! Ja for hva vet egentlig arb.giver om dette, for tenk om vi har prøvd leenge.. Nå er jeg ikke i tvil, vi kjører på. Har vel egentlig tenkte det lenge, men godt å få bekreftelse fra dere andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...