Gå til innhold

ALT er farlig jo:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart så ungene våre må slutte å spise også nå:-( Herregud, syns det kommer noe nytt HVER mnd jeg som er farlig av disse barne/babytingene...

* Våtservietter er farlig

* Smukker er giftige

* Tåteflasker er giftige

* Nan og Nestle boikottes (ikke av meg da)

* Natusan er ikke bra

* Giftige leker

* Ikke bruke om igjen madrasser

Osv osv... Hvordan skal det gå med ungene våres? Er det bare jeg som syns det er mye hysteri? ALT til de små er jo livsfarlig jo, det nyeste er giftige flasker.. Det er jo nesten håpløst å holde greie på hva ungen kan få og ikke få... Og huske å kjøpe det riktige merket osv..

Hvordan overlevde vi som fikk melk av giftige flasker, fikk nan og nestle mat (sikkert MED sukker), og garantert lekte med veldig giftige leker, og madrassen hadde gått i arv i 5 generasjoner (ja, jeg vet det var høyere tall på krybbedød da)... Vi klatret også i trær vi, og ikke nok med det, vi datt jo gjerne ned også!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker våtservietter (lettvint a gitt)

jeg bruker ikek smokker ( dessverr )

Jeg bruker ikke natusan ( finens bedre alternativer)

Jeg bruker ikke omigjen madrasser (syns det er ekkelt)

Jeg bruker tåteflasker (bebien må ha mat da??)

Og bebien vår har masse leker...:) :)

Huff nei man får bruke sitt vanlige vett og ikke høre på alle ekspertene.. Da kan man jo blir rar :) :)

Skrevet

Det er såpass mye nå at man ikke kan ta innover seg absolutt alt som er, men endel bør man vel gjøre, hjelper lite hvis man lukker øye og øra helt....

Jeg velger å bruke de våtserviettene som er anbefalt eller helst mesoft. Jeg styrer unna natusanproduktene, Flaskene fikk jeg vite om så seint at det gjør jeg ikke noe med siden jeg snart skal slutte med dem lell, minsta på 10mnd har begynt å drikke av kopp.

Leker i mykplast har de ikke...der har jeg tatt alvoret. Nestlè maten er bra den, det er ikke det som er problemet, det er politikken så barna kan trygt få maten hvis man ikke engasjerer seg i boikotten ( jeg har selv gitt en blanke i den boikotten, ikke alle saker man kan støtte heller)

Sukker gis her i hus, men med måte selvsagt, jeg har klokketro på "den gyldne middelvei", dessuten spiller arv en stor rolle, i våre familie på begge sider forekommer ikke overvekt eller diabetes type2, hadde det gjort det så hadde jeg nok skrenka in enda litt mer..

Siste er vel denne meriono ulle, jeg kommer ikke til å hive det vi har i merinoull, men kommer vle til å sjekke litt hva slags ul jeg kjøper heretter, men er litt nøktern også, ikke sikkert sauene/lammene den andre ulla kommer fra har det så mye bedre...litt naivt å tro det.

Tror man kommer best utav det med litt sunn fornuft, følg med på det som sjer og sil ut det som er viktig. Så mye vi har rundt oss i dag avgir stråling i en elelr annen form, så jeg tror mye vil komme fram i åra som kommer, vi får bare håpe at legevitenskapen følger på og finner en kur mot disse sykdommene som er skapt av vår moderne levemåte.

Skrevet

Smokker og tåteflasker kan jo ikke være så kjempe kjempe farlig når de har satt fristen til å få dem fjernet til 2020 (mener det var det de sa på tv, men at enkelte nå mente det burde gjøres før..). Tulla bruker smokken i senga og i vogna, men ellers har jeg sagt nei.

Melk på flaske vil hun ikke ha, men vann koppen hives stadig rundt.

Våtservietter har vi i stellebagen, eller til "å måke ut møkka", men ellers er vi glad i vann.

Vi spiser Hipp, Småfolk og Nestle om hverandre og Tulla er stor fornøyd med det. Nan blander vi i grøten fordi jeg ikke får pumpa.

Ang madrass spørsmålet har vi en så lenge bare fått ei så det er ikke noe tema enda..

Til syvende og sist, Vi har overlevd alle vi som er her inne. Med smokker, gåstoler og sikkert gjenbruk av det meste.

Har tro på selvinnstinkter og morsfølelsen

Skrevet

Man må rett og slett bare velge ut hva man "overholder" og hva man ikke orker å bry seg så mye om. Jeg valgte å boikotte Nestlé og bruker kun våtservietter når vi er ute. That's it.

Skrevet

Jeg synes det er greit å bli advart når de finner ting som er potensielt farlige, feks når det var bly i malinga til noen leker.

Visst "overlevde man før også", men jeg tenker jo flere ting man luker ut, jo bedre. Og så kommer det an på hvor mye man bruker, feks tåteflasker. Hadde jeg gitt bare MME, hadde jeg nok kjøpt giftfrie flasker, selv om ikke alle som bruker gamle flasker blir sjuke av det.

Skrevet

Ikke at det er så nøye, men hvilke flasker og smokker er dette her snakk om?

Gått glipp av noe tydeligvis. (Kanskje like greit...)

Skrevet

Ja, og disse perlene ( husker ike hva de het) som inneholdt noe som var beslekta med GHB, var nå før jul en sak om det.. Tanta mi hadde sånne i hus til datra si...

Skrevet

Akkurat de perlene var jo litt crazy.

Og FARLIGE. Ganske utrolig at et stoff kan forvandle seg om til ghb hvis man tygger på det...? Kan se for meg en gjeng party-dopere renne ned dørene i lekebutikken;)

Skrevet

* Våtservietter er farlig

- Bruker våtserveter nesten bare når vi er ute. Foretrekker dusjen

* Smukker er giftige

- Får smukk i sengen og vognen. Ellers ikke

* Tåteflasker er giftige

- Ææææ... De må jo få i seg melken

* Nan og Nestle boikottes (ikke av meg da)

- Bruker Hipp og småfolk. Boikotter nestle.

http://www.lassedahl.com/b/20050120_1

* Natusan er ikke bra

- Bruker Natusan

* Giftige leker

- Trodde de hadde streng kontroll på det her i Norge

* Ikke bruke om igjen madrasser

- Nye madrasser

Skrevet

Dei partydopperlene fekk femåringen her til bursdag, dei gjekk rimelig fort i søpla, ja.

Elles er ikkje eg typen som blir stressa av ulike anbefalingar. Men eg har no mine greier då....

Eg bruker våtservietter til å vaske vekk maling med når eg maler med oljemaling. Det er dei så skummelt gode til at eg kvir meg litt for å bruke dei på barnerumper. Men eg gjer det på biltur

Eg boikottar Nestle, men det er lett, for det finst mange betre alternativ på graut. Middag lager eg sjølv

Kva leiker angår er det vanskelig nok å hindre baby i å gomle i seg smålego og anna som ligg på golvet

Madrassar vert brukt om att

Brukte kle er kjempesunt, for då er evt skadelege stoff vaska godt ut

Økologisk mat er toppers

Sukker er godt, men med måte

Alle barn bør brekke eit bein i løpet av barndomen

Skrevet

Jeg har stor tro på å følge det svenske ordtaket Lagom er best!

- Her i huset bruker vi våtservietter når vi er ute, ellers bruker vi tørre vaskeservietter (som vi selvfølgelig fukter), helst euroshopper, men de er foreløpig ute av butikkhyllene. Bruker mesoft nå, men er ikke like fornøyd!

- Smukker brukes ved soving, men var oftere i bruk da frøkna var yngre. Vet ikke hvilket merke det er snakk om at var giftige, jeg...

- Tåteflaske har frøkna aldri tatt, men vi får se hva nr to sier til det. Jeg satser uansett mest på amming.

- Har ikke evnen til å engasjere meg nok til å boikotte ting som funker helt greit! Nestle er stort sett det eneste vi har kjøpt.

- Har jobbet i lekebutikk og kan med hånden på hjertet si at leker ikke er så farlig som nyhetene skal ha det til. Det er ikke noe farlig ftalater i leker lenger. Dette med giftstoffer i leker er litt som med giftstoffer ellers i samfunnet. Du skal få i deg ganske mye før du blir syk av det, vi snakker at du må SPISE lekene før du får det i deg! Myke leker til barn under 3 år har vært helt trygge i hvertfall 5 år nå, mener jeg.

- madrasser... hmm... det får vi se på til sommeren.

Skrevet

Seriøst så har jeg aldri skjønt den "vi overlevde vi" holdningen her inne. Skrev et innlegg i går med omtrent null respons så det sier jo litt. Handler det om å overleve?

Kreft statistikken går ikke nedover til tross for at man oppdager det tidligere og behandlingene er bedre for mange typer.

Stadig flere unge mennesker kan ikke få barn på naturlig måte.

Hvordan tror dere som er så opptatt av kun overleve dette henger sammen?

Skrevet

Eg trur at alle miljøgiftene vi omgir oss med er helseskadeleg for oss og for barna våre. Difor prøver eg å vere ein bevisst forbruker (mat, klær, stelleprodukt)

Samtidig er det ikkje sunt å vere for engsteleg, det gjeld å finne ein balanse her. Nokon er nok for laidback, mens andre er i overkant nervøse, og kanskje på feil ting. Ein må velge sine kampar...

Skrevet

Lukker man øynene og ørene så er man naiv, man må enklet og greit sortere ut det som er farlig først, så dt som kan være skadelig, men samtidig skal man iunne leve nogenlunde normalt også og i den sammenheng blir hysteri direkte usunt.

Ne, enig i at det skal ikke handle om å overleve, jeg fikk ikke med meg innlegget i går ang det.

Vi skal LEVE og etter beste evne sørge for at de etter oss får det best mulig både fysisk og psykisk. Å legge alt til rette for at barna våre skal få en god helse og psyke er noe vi alle bør føle oss forpliktet til. Og vi bør gjøre alt vi kan så langt dette er mulig uten at vi innskrenker barnets naturlige utvikling.

Skrevet

Er forresten enig i at den der "vi vokste da opp vi også"-holdningen er teit. Ofte er jo ikkje alternativet meir tungvindt eingong. Eg trur det er ein beskyttelsesmekanisme som trer inn fordi det er så ubehagelig å tenke på at ungane våre vert utsett for skadelege ting, kanskje ispedd litt forskarforakt.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Syns salhusvinskvettens "Sikkerhet" er ganske bra når vi diskuterer dette emnet=)

Gjest Mylian er svimmel
Skrevet

Alt er farlig om man ikke bruker hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...