Gå til innhold

Noen med erfaring lady/baby/pearly comp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke bruke hormonpreparater etter fødsel, og lurer på om noen har brukt noen av disse og hvorfor de valgte det de valgte!

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har brukt Lady-comp som prvensjon i flere år nå og er kjempefornøyd!! Jeg er veldig motstander av hormonprevensjon etter å ha lest meg opp på alle skadelige effekter syntestiske hormoner har på kroppen over tid, og da jeg så reklamen for LC var valget tatt:) Hvis man ikke bruker hormonprevensjon så er det for meg ikke aktuelt å bruke kondom hele tiden, og spiral vil jeg heller ikke bruke av ulike årsaker.

LC er kjempegrei siden den gir deg svar på hvor du er i syklusen hele tiden, du kan selv ha oversikt og det er en helt naturlig prevensjonsmetode hvor du slipper å manipulere kroppen med hormoner. Det er jo en ganske høy pris på dette, men det er en engangsinvestering som du har tjent inn på ca 4 år på p-piller.. Og dessuten har du 20 års garanti på LC/BC/Pearly. All prevensjon har jo en bakdel, og bakdelen med disse er at du må bruke annen prevensjon den perioden i måneden hvor du er fruktbar. Vet at mange bruker kondom da, men vet også om noen soom ble gravid da pga sprukket kondom. Kan anbefale å bruke pessar og sæddrepende gele i tillegg til hoppet av i svingen (!) i den røde fasen. Jeg blr gravid lett selv, og har vært veldig påpasselig med prvensjonen i den skume fasen, og da har det gått bra! Disse pr.midlene har jo en viss margin iberegnet også, så den gir deg jo en del flere røde dager i mnd enn nødvendig, for å være sikker. Så følger du lyssignalene slavisk er det like sikkert som p-piller..

Det som er kjipt med disse apparatene etter fødsel, er jo at du kan ikke stole på dem som prevensjon før syklusen din er i gang igjen. Dette fordi du får ikke grønt lys av LC før ETTER du har hatt EL igjen og det kan jo ta opp til et år.. Min syklus kom ikke i gang før 8 måneder etter fødsel sist gang, så da måtte vi bruke annen prvensjon helt til syklusen var i gang og LC kunne begynne å estimere når EL kom igjen.. Men til vanlig, i stabile syluser, er dette et supert alternativ:)

Skrevet

takk for svar!

vet ikke hvilken av typene jeg skal velge - er fristende med den minste, men der må man jo sende inn for batteriskift.....

Skrevet

Ok, jeg kjenner ikke selv til pearly så godt. Men veldig greit med LC at man lader selv med ledning:) Tar jo noen dager mes posten frem og tilbake så det er jo dumt å bli uten prevensjonsmiddel en ukes tid innimellom.. Lykke til.

Skrevet

Hei

Jeg valgte pearly nå når jeg sluttet på p-piller. Litt over en måned siden.

Fikk mens nesten som normalt og nå begynner den å gi røde og grønne dager som den skal.

Er kjempe fornøyd med å ha sluttet på piller.

Den kan jo brukes to til tre år før den skal ha batteriskift. Og da vil den kunne si deg fargen på dagene seks dager frem. Så det trur jeg ikke blir noe stort problem.

Pearly er veldig greit, er også den billigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...