Gå til innhold

Planer om å flytte til Østfold..tenkt litt på tomter der også...

Anbefalte innlegg

Skrevet

At vi bygger hus selv..alt kommer ann på tomtepris, beliggenhet etc...

Noen som bor noen fine steder i Østfold som vil skryte litt...??

Vil ikke bo for langt fra et "tettsted" hvor det finnes butikksentere etc..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Da spør jeg deg om to ting før jeg kan svare på spm ditt:)

-I hvilken prisklasse?

-Hvor stort?

Svarer du nå så svarer jeg deg;)))

Skrevet

Fuglevik og Larkollen er veldig fine steder synes jeg :) Er i Rygge kommune.. Og det er jo rett ved Moss som har mange kjøpesentre etc :)

Skrevet

Jeg syntes Skiptvet er et fint sted:))

Jeg er oppvokst her og er glad for det, ett kjempe sted å vokse opp på.. Litt kjedelig og bo her i alderen 16-18 år, men i den alderen er vel det meste kjedelig... Tror det har blitt flere aktiviteter til ungdom i di siste årene..

I sentrum har vi 2 matbutikker ( kiwi, ica ), en bokhandel med det meste i:), en blomste/gave butikk, kro m/øl servering, 2 frisør salonger..

Vi har en skole fra 1-4 klasse og en skole fra 5-10 klasse..

Mange flotte barnehager:)), vet ikke om det er full barnehagedekning.. Har et flott sykehjem:)

Setter du deg i bilen kan du komme til Sarbsborg på 30 min, til Fredrikstad på 40min, og du er i Oslo på en times tid.. Bil er kanskje noe du må ha, siden det er dårlig med buss, går noen men ikke mange.

Skrevet

Vi må ha et hus med 4 soverrom...og helst en loftstue eller kjellerstue..

Ikke dyrere enn 2.5mill...

Skrevet

Er litt redd for at Skiptvet kan bli litt for langt på "landet", altså litt for langt unna et stort tettsted...men har sett mye fint der..

Skrevet

Spydeberg er genialt da! Ledige tomter finnes også. Se: Vollene.

Vi har både tog og buss og det er 20 min til Ski og 45 min til Oslo S.

I Askim er det kjøpesenter, om man ikke har lyst til å reise til Ski.

Ellers er det en del butikker i Spydeberg også. Blant annet B.Young, Skoskapet, Undertøysbutikk og sportsforretning. Vi har mange frisørsalonger, fotpleie, Rema 1000, Mega, Ica og Kiwi.

Full barnehagedekning.

Det skal bygges ut på en av barneskolene, det finnes to barneskoler og en ungdomsskole. Vidergående finnes i Askim og Mysen.

Speidermiljø og håndball, fotball og friidrettsmiljø.

Allhall hvor det meste er samlet, og der ligger også fritidsklubben for ungdommene. Motorklubben har nye lokaler og med mange ildsjeler er dette ett flott tilbud til de som ikke er veldig sporty anlagt.

Tror det er ett aktivt "religiøst" miljø også. Med kor og eget hus.

I Askim ligger også Østfoldbadet med mye moro for små og store. Babysvømming, sklie, bølgebasseng, varmebasseng, badstue osv.

Naturen rett utenfor døren med mange fine turmuligheter og innsjøen Lyseren på sommeren med fine badestrender og mulighet for båt med bitteliten motor, da dette er drikkevannskilden vår.

Ellers renner Glomma forbi oss som jo også byr på bading og andre vannaktiviteter.

Utelivet for voksne er lite, men hyggelig med verdens koseligste pub ved navn Muddy's. Kafeer er det jo selvsagt også. Så du kan få det en kaffe latte eller noe annet fancy om du ønsker det.

Kjenner jeg er glad i bygda mi!

Skrevet

askim .... vi har alt vi trenger her av butikker men også kort vei til sverige og oslo

Skrevet

våler bygger mye nytt nå.Der kan en få en billig tomt,vi hadde planer om å bygge der selv.Det er 15 min fra Moss sentrum.Larkollen og Fuglevik er jo veldig dyrt da......så selger de masse tomter på Hølen ( den landeveien som ligger mot Vestby og Asko)

Skrevet

For litt under 2,5 og med 4 soverom så får du mest ved å flytte til indre østfold.

MEN du kan også få noe utenfor fredrikstad,i sarpsborg,moss og omegn...Man må bare lete litt:)

Se på finn så sjekker du der med jevne mellomrom:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er ikke i tvil: Langs kysten i fredriksstad omr. Fra Slevik-Gressvik til Kråkerøy. Nydelig idyll, men en flott by i nærheten - havet og skjærgården. Ønsker jeg bodde der selv.

Skrevet

Oksviken er det fint vettu:)

Rett borti gata for meg det.Jeg bor enda lenger ut mot sjøen da:)

Fint i Onsøy ja:)

Skrevet

Syns Mysen er ålreit jeg da, rolig sted og man får mye for pengene.

Skrevet

Kråkerøy er en herlig plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...