Gå til innhold

noen med erfaring?

to ganske tette og helt ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer et nytt fam. medlem i slutten av april, har ei jente fra før på da ca 20 mnd.

Til dere som kommer til å få to tette, kommer dere velge søskenvogn? Jenta er i barnehagen hele uken og når jeg er på tur med begge to så kommer jeg til å ha med meg noe slik det er ikke så ofte jeg kommer til å ha med meg begge på tur alene. MEN det kommer helt sikkert dager som det blir aktuelt. Kommer til å kjøpe brett som hun kan stå på til og fra barnehagen som vi går til hver dag.

Hva bør jeg gjøre? vil jo ikke sitte med tre vogner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme dilemma her..:) Blir 19 mnd mellom de..Men her er også tulla hos dagmamma hver dag, så trenger man egentlig søskenvogn?? Etter mye fram og tilbake har jeg valgt en vanlig vogn til nestemann, og bruker heller søskenbrett o.l når vi skal på tur alle sammen.

Og har tenkt at når den minste er så stor at den kan sitte i sportsvogn, kan jeg heller vurdere å selge vognen og kjøpe en søskenvogn:)

Skrevet

blir vel det samme her, har to vogner til å begynne med, kjøper søskenbrett og ser hvordan det går...... takk for svar

Skrevet

Det blir 16 mnd mellom mine to tette.

Jeg har kjøpt søskenvogn for jeg har store forhåpninger om å trille frøken til og fra barnehagen, hver dag :)

Skrevet

Oh, vi kommer ikke til å kjøpe ny vogn til minsten. Han får overta frøkens vogn, når de ikke skal på tur sammen.

Regner ikke med at vi har bruk for barnevogn til hver enkelt, samtidig.

Skrevet

Jeg har hatt to tette, 2 år mellom de. Jeg kjøpte en tvillingvogn til de, men solgte den ganske fort igjen. Kjøpte istedet ståbrett til eldstemann som jeg festet på vogna. Han syntes det var stor stas! Hvis vi skulle på tur og pappan skulle være med, satt han i ei trille det første året. Men mest ville han springe ved siden av vogna, eller aller helst stå på ståbrettet. Da følte han seg stor gutt.

Skrevet

Eg har kombi vogn, og så har eg ei paraply trilla utenom. Det blir ca 20 mnd mellom mine 2. Og han eldste sove ikkje i vogna uansett siden han er så nysgjerrig ;) Har kjøpt sånn stol til å sette oppå hardbag'en, sånn at når vi går tur kan han sitte der. Og fremover, så vil jo han gå meir og meir sjøl. Så eg såg egentlig ikkje behovet. Etter min meining vil eg fraråde sånn brett som barnet kan stå på. Søstera mi hadde det, og der var det 22 mnd mellom barna. Men brettet blei lite brukt. E slitsomt for 2 barneføtter å stå i ro og holde balansen på et sånt brett.

Kjøpte den stolen på reflex og den kosta 399.

Skrevet

Ang søskensete så kommer det an på barnets vekt. Da min var 2-21/2 år, ble jeg ikke anbefalt søskensete fordi det ble for stor belastning på vogna. Har man en liten toåring, går det sikkert bra. Men de blir jo større da...

Skrevet

Min e 19 mnd og vege vel rundt 13 kilo. Han veide litt meir enn 11 kilo på 15 mnd kontroll. Hadde han vert yngre, så ville eg ikkje ha valgt søskensetet, då ville eg heller ha hatt han i vogn, men no e han blitt "så stor gutt". Og, no går det mot vår/sommar, så vèret blir forhåpentligvis finere. Går an å kjøpe brett når han blir større viss det e behov. Men, ungane begynne jo å gå meir og meir sjøl når dei e 2 år, og då e det ikkje sikkert behovet for vogn e så stort lenger.

Skrevet

Gutten vår er 2,5 år når babyn kommer. Har planer om hvertfall å hente eller levere i barnehagen hver dag og dit er det ca 2 km langs trafikkerte veier. Vi har en sykkelvogn som kan brukes som vogn, og der setet kan legges helt ned. Har planer om å putte bagen og babyn inn der og la storebror sitte og gå litt jeg..

Hadde jeg ikke hatt denne hadde jeg faktisk kjøpt søskenvogn. Men, det kommer jo helt ann på hvor mye og hvor du har planer om å gå med begge barna da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...