Gå til innhold

Bruker noen her p-sprøyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan fortelle litt? fordeler/ulemper? Gjør det vondt :P

Lei av å knaske de p-pillene hver eneste dag ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke brukt det selv men har en venninde som brukte det en lang periode... men så ble hun helt tørr der nede og hele sexlivet hennes var ødelangt i en lang periode... nå tålte hun heller ikke latex eller glidekrem da.... men vet dette var en stor, negativ bivirkning for henne...

Skrevet

Bare en sprøyte i skinka.

MEN; istedet for å miste mensen i 3 mnd, så blødde jeg hver dag i 3 mnd! Tar den aldri igjen! Vet den ofte blir brukt på psykisk utviklingshemmede siden den bare gis en gang osv.

Skrevet

Mange av venninnene mine bruker og har brukt det. Jeg setter sprøytene på mange av de, rene vaksineklinikken her av og til :)

Ei fikk masse småblødninger, så hun måtte slutte. eneste jeg har hørt om.

Lite jobb med den, ikke særlig vondt sprøyte ( men så er jeg en ræzer på å stikke ;)).

Skrevet

Enda en skremselshistorie; ei venninne av meg slutta på p-sprøyta i fjor, og har ikke fått igjen menstruasjon enda. Prev. hormonene har klussa helt til hennes egen naturlige hormonproduksjon.

Jeg fikk anbefalt nuvaring, den virker lokalt og skiftes en gang i uka i 3 uker, og så en uke uten. Nååår jeg slutter å amme. :S P-piller er heller ikke noe særlig for meg, det er sikkert når jeg husker å ta dem, men jeg glemmer det.

Skrevet

Jeg bruker den, og har ikke hatt noe problemer. Hadde faktisk en del små blødninger før jeg startet på den, men de ble borte med en gang. Var ikke vondt å sette i det hele tatt, bare et stikk. Veldig behagelig å slippe å tenke på de pillene. Men man bør vel helst ikke ta den viss man skal prøve på flere barn i nermeste fremtid, men det er ikke aktuellt for meg, derfor er denne perfekt for meg.

Skrevet

Er ikke aktuelt med flere barn her heller så derfor jeg tenkte på den :)lir

Kjekt å lese at NOEN har gode erfaringer med den da,hehe...

Blir jo så man tenker seg litt om med så mange negative opplevelser da..hm...grublegruble

Skrevet

jeg har brukt den. ikke noe problem med den hos meg. utenom at jeg egentli er livredd for sprøyter og gruet meg noe forferdelig til hver gang. dessuten synes jeg det var tungvint og skulle ta den hver 3 månede. måtte passe på og huske det. lett og bli litt i tvil på tid det er når det er så lenge mellom hver gang. hadde det på påminnelse på mobilen da men, så var det det og komme seg ned til legen og få gjort det. et tiltag for meg som ikke har bil og greier.

jeg har ver gravid noen ganger og jeg blir veldig fort gravid. men etter og ha brukt den, tok det 8 mnd før jeg ble gravid.

Skrevet

Viss du får noen problemer, så er det jo bare å ikke sette den neste sprøyten da. En positiv ting til er at du kan amme. Det var viktig for meg. Brukte minipillen sist jeg ammet, men det ble bare tull. Blødninger, humørsvingninger osv.

Skrevet

du kan jo prøve spiralen da? da slepper du og tenke på noenting i 5 år om du ønsker. eller så har de jo den hormonstanga de setter inn i armen. den har du i 3 år. veldig grei den også. men det negative er at du får ett lite arr for og sett den inn og ett litt større arr for og kutte den ut igjen. og skal en gjøre det vert 3 år, så vil det ikke være så fint på armen tilslutt.

Skrevet

Neei,spiral tør jeg ikke :) takler ikke tanken på å ha noe "oppi der" hehe...

Skrevet

Problemet med p-sprøyte er at hvis du får bivirkninger, store eller små, så er det ikke bare å stoppe og bruke det fordi det tar tid før hormonene er ute av kroppen. Hvis man bruker p-piller og får bivirkninger, vil det i prinsippet ikke ta mange dagene før kroppen er som før du begynte å bruke dem, mens med sprøyta tar det ca3mnd før det er så lite hormoner i kroppen at det ikke er like sikkert, men det kan i verste fall ta enda lengre tid før bivirkningene forsvinner.

Tror også at det er nesten bare i Norge p-sprøyta er godkjent, men det kan hende jeg husker feil på det...

Skrevet

Må lese litt tenker jeg ..

takk for svar alle sammen :)

Skrevet

jeg tenkte akkurat det samme jeg. tørte ikke å ha noe oppi der. og derfor så prøfte jeg alt annet men ikke den. men nå var jeg så lei av og må tenke på prevansjon at nå bare gjorde jeg det. var livredd for og sette den inn. men ble veldig overasket over at det ikke var værre og hvor fort det ble gjort. nå merker jeg ingen ting

Skrevet

Søsteren min mistet nesten alt håret som en bivirkning av p-sprøyta! Det ramla av i store dotter. Tilslutt måtte hun bare barbere vekk alt håret som var igjen. Hun så lenge ut som om hun hadde fått cellegift. Da håret kom tilbake, var det kritthvitt og fjontynt! Hun hadde tykt mørkebrunt, krøllete hår før det ramlet av. Det normaliserte seg etterhvert, men 3 mnd er faktisk lenge å vente på at stoffene skal forsvinne fra kroppen når en opplever slike bivirkninger!

Og vi vet jo hvor lang tid det tar mens en sitter og venter på at hår skal vokse.....? .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...