mammamor82 Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 I går kveld este plutselig mit venstre bein. Den var ekkelt å gå på t.o.m Hovnet hele leggen og ut i tærne! Hevelsen er bedre nå, men det er jo etter å ha ligget i hele natt! Er dette normalt?
♥Tullerusk♥ Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Prøv å hold beina oppe mest mulig..Har også et beien som hvner skikkelig opp...Har vært så hoven at jeg har mistet følelsen i to av tærene..Ikke godt skal jeg si deg... Men hvis det ikke gir seg eller går litt mer ned så ring til legen...Kanskje ringe uansett??
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Helt normalt at man kan få vann i kroppen sånn plutselig.Jeg fikk oxo det,spesielt i bena...føler meg som en vandrende vannballong nå ja ) om kveldene er det så hovent rundt ankler & på selve foten at det sprenger på & gjør vondt. Jeg annbefaler deg & gå til apoteket & kjøpe deg ett par gode støttestrømper.Bare si hva du skal ha så hjelper de deg De skal du ta på med en gang du våkner om morningen ,& taes ikke av før på kvelden.De gir god støtte & sirkulasjon i bena. Husk på & bygge opp sengen din i fotenden,slik at bena dine kommer høyere opp.Samme at du sitter høyt med bena i løpet av dagen når du hviler deg )
lille sprelle Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Hvis det bare er det ene beinet så hadde jeg tatt kontakt med legen umiddelbart! Ikke for å skremme, men... jeg tok ikke det alvorlig, og gikk litt vel mange dager med blodpropp.... Det kan være farlig både for deg og for den lille. Jeg har nå et risikosvangerskap..... Legevaktslegen spurte med en gang om det var venstre bein (aner ikke hvorfor). På sykehuset ble det tatt ultralyd av beinet og noen prøver før de fastslo det.
mammamor82 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2008 Eh........... Lille sprelle, det er det venstre beinet!! Jeg ble satt på pencillin kur fordi urinen min ikke så bra ut. Forstår ikke at han, en ung vikarlege, kan si det ut i fra fargen, den må jo inn til dyrking om man skal være sikker på det? Urinen min var orange/rød. Samtidig med dette var beina litt hovne og jeg kastet opp grønt flytende (sorry detaljer) Dette kan jo ha vært omgangssyke, men jeg var skikkelig ute hele dagen, frøys uten feber og var superslapp i tillegg til at jeg hadde mange ganske harde kynnere. uff... syt og klag..! Vurderer å ringe føden og legge fram hele saken og spørre hva de synes eller blir det litt dumt?
**Oktober-mamma** Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Nei, ring med en gang du!! Høres ikke bra ut det der.. Må si meg enig med lille sprelle.. Bare ene beinet høres ikke normalt ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå