Gå til innhold

Bortkasta tid og penger! (Syting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er nå over termin, ikke en dritt skjer bortsett fra at jeg som vanlig er lys våken om natta, og tenker at den ungen aldri vil ut...Humøret er helt på bånn, er full av hormoner, og tårene triller....

Har trent 5 dager i uka hele svangerskapet, og brukt masse penger på modningsakupunktur og bringebærbladkapsler, og gjort alt for¨å slippe å sitte der jeg gjør nå... Funket ikke for meg iallefall!!!!

De siste par ukene har jeg gått tur et par timer hver dag i tillegg til treningen, og har trodd ting har vært i gang mange ganger, men bare blitt lurt... Har prøvd sex, har prøvd kanel, men ungen vil jo ikke ut. Må jeg drikke meg dritings og begynne å røyke for at han skal få det så kjipt at han ikke vil være der mere??

Jeg vil ikke være gravid mere!!!!!! Folk med termin etter meg begynner å føde, og alt er bare kjipt!

Jeg vet han kommer når han er klar for det, men måtte bare klage litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 8 dager på overtid selv nå,... skjønner deg godt. Er veldig irritabel og gretten selv om dagene. Dette skulle jo vært over nå :(

Tror det er vanskelig for folk rundt en å forstå akkurat hvor tynnslitt tolmodigheten ens er på denne tid...

Har ikke tro på alle disse "mirakel kurene" for å få ungen ut, så jeg har ikke kastet bort tid og forhåpninger på det . Gikk nesten to uker overtid med sønnen min også, bare 2 dager med datteren min, så nå tenker jeg som så at det må være en gutt til siden den er så treg hehe ;p

De kommer nok når vi gir opp håpet og legger planer for noe helt annet akkurat den dagen !

Skrevet

Hvordan orker du å gjøre så mye når du er flere dager på overtid??:P Trene, ha sex...? Virker ikke som du har det så "tungt" da hvertfall...

Skrevet

Trøst deg med at du er i fin form. Kan umulig ha det så kjipt når du klarer alt det der. Klarer ikke å ha sympati for deg hvis det var det du var ute etter, for mange plages så mye at de nesten ikke klarer å gå på slutten. DE har jeg sympati for hvis de i tillegg må gå over termin...

Det er ingenting annet enn tålmodighet som funker hvis ungen ikke er klar for å komme ut. Du må faktisk bare gjøre det beste ut av det og tenke at du er heldig som er i fin form og har en frisk unge i magen.

Finn på noe koselig å gjøre så går tida fortere.

Jeg gikk bare tre dager over med begge mine, og prøvde å nyte tida jeg hadde å bruke på meg selv. Klart jeg ble utålmodig de siste dagene, men jeg fylte tida med å gjøre mest mulig klart til barseltida (bake, rydde, ordne med babyting osv), og gikk på kafe og på besøk ol.

Skrevet

Uff a meg!! Jeg vil heller ikke på overtid, man gleder seg så fælt og kan ikke vente med å treffe denne lille høyt ønskede babisen i magen!! Jeg har det også sånn at alle rundt meg med termin etter meg føder.. Godt man har et forum der man kan syte og klage litt- ikke sant!!?? Ser jo at noen (anonym, hvem ER det?? hehe) ikke helt har forståelse for det, men kanskje de ikke syns det er så spennenede eller gleder seg spesielt mye da...

Jeg skal vertfall til legen i morgen, og håper inderlig jeg er moden og han kan for min del bare legge meg rett inn!!! Lykke til Åse77, Tobiassen din kommer nok snart!!!

Skrevet

Tredje bolla i magen: Tror du ikke at det kanskje er FORDI hun(Åse) har trent hele svangerskapet at hun er så god form nå på slutten også?

Synes svaret ditt var litt frekt, for dette var tydeligvis et innlegg fra HI for å lette på trykket litt. Det må man vel få lov til enten man er i god eller dårlig form.

Jeg har bemerket meg mange ganger at formen til den gravide ofte henger sammen med en heller laber livsstil til vanlig, så jeg synes ikke spesiellt synd på de som plages med ryggen f.eks hvis de er 30kg overvektig!

Synes du er sprek jeg Åse, og håper det skjer noe hos deg snart så du slipper å vente mer på mirakelet ditt :-)

Skrevet

Men hun sier jo at humøret er på bånn, tårene triller osv.. Som om hun virkelig har det kjipt! Skjønner ikke hvorfor, hvis hun er i fin form og har en frisk baby på vei!! Hadde skjønt d hvis hun ikke kunne rørt seg og har vondt osv.

Jeg, anonym, gleder meg helt sinnsykt til å få selv!!! Men blir jo ikke deppa og sånn fordi om jeg må vente litt ekstra..

Skrevet

Jeg trur man må ha opplevd å være over termin (stor forskjell på 3 og 8 dager i denne sammenhengen), for å forstå.. Samma om man er i god form, så kommer man i en helt spesiell sinnstemning etter hvert som minuttene, timene og dagene går, og det blir bare verre. Sånn hadde jeg d sist hvertfal, selv om jeg bare gikk 6 dager over. Har en enorm medfølelese med de som går 14 dager! Uansett hvordan formen er!

Skrevet

Anonym, hvorfor svarer du på innlegget hennes hvis du ikke forstår hva hun mener? Det kommer jo så klart fram at hun er fortvila, og da burde vel de fleste forstå at det ikke er noe godt å få småspydige svar, er vel bare å la vær å svare hvis man ikke har noe behjelpelig å komme med?

Skrevet

Åse77 Jeg skal sende noen gode fødselstanker til deg!! Håper virkelig du får møte babyen din snart. Jeg føler med deg!!

Skrevet

Hei Åse77, lurte på hvordan det gikk med deg siden du hadde termin dagen før meg. (og om det funket å jogge ut ungen - tydligvis ikke ...).

Syt alt du vil!! Å være i relativt god fysisk form har ingenting med at man ikke kan være drittlei og ha småvondter og problemer her og der. Jeg er også så lei av å høre at det ser ut som om jeg er i god form og ved godt mot. HALLO, kan da ikke sitte å grine og klage når jeg er sammen med folk, så sjerper meg fint da.

Men må si at det er et voldsomt omslag å være før termin og på/over termin. Nå går jeg bare å venter på at noe skjer og (over)tolker alle slags kroppslige symptomer. Det kan bli lange overtidsdager fremover, men vi får bare holde ut!

Lykke til :-)

Skrevet

Føler veldig med deg Åse77.. Selv er jeg bare tre dager på overtid, men kan levende forestille meg att du vil ha han ut!! Også blir man (iallefall jeg..) kanskje litt skuffa når den "magiske" termin-datoen ikke var så magisk allikevel..

Og kanskje litt lei av att hver gang du ringer eller noen ringer deg er det første du hører: "føda ennå?" (ville vel i så tilfelle gitt beskjed..)

Syns det er fint med ett forum hvor man kan "lette litt på trykket" om man føler for det.. Så slipper alt gå uttover mannfolket!=) Hehe=)

Skrevet

Fortsett å forberede deg og tenke gode tanker, du. Alt du har gjort med trening og akupunktur vil hjelpe deg gjennom fødselen og ikke minst i tiden etterpå. Fortsett å hvile så mye du får til og spise godt og sunt, så er du i farta igjen et par dager etter en lett fødsel!

Babyen kommer når den er klar, noen trenger bare lengre tid uansett hva du gjør.

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord! Satt og skrev dette i natt etter å ha vært våken et par timer uten å få sove.... Jeg er i god form, og kan absolutt ikke klage på masse vondter her og der, og var som dere sier bare skrevet for å lette på trykket midt på natta..... Absolutt ikke ute etter sympati, bare en måte å få ut litt frustrasjon på... Har vært lys våken flere timer hver natt i det siste, og det er da tida går sakte og man blir litt deppa.

På dagtid er det jo ting å gjøre, så da går det jo fint, selv om man venter... Og heldigvis har man permisjon, og kan sove ut litt om morgenen, slik at man ikke blir altfor trøtt selv om man er oppe på natta... Gleder meg til "ammehormonene" setter inn og jeg sovner lett igjen etter å ha gitt pupp om natta, da:-) (Forhåpentligvis)

Til deg som lurte; Det funka ikke å jogge ut baby, nei... Fikk masse kynnere, men det var det... Jordmor sa til meg at siden jeg hadde vært så mye i bevegelse hele svangerskapet, var det ikke stort fysisk aktivitet kunne sette fart på hos meg, fordi kroppen allerede var vant med det. Men fortsetter nå jeg, skader iallefall ikke.

Ellers får folk mene hva de vil om at jeg skriver et sånt innlegg i stedet for å sutre ovenfor omgivelsene rundt meg.... Synes det er bedre å gjøre det på denne måten, enn å ligge i senga og sippe så samboeren min som skal opp på jobb våkner. For det er jo egentlig ingenting å sippe over.... Er bare litt godt å få det ut... Og er noen hormoner i kroppen som ikke er der til vanlig, som gjør at man sipper over mer enn vanlig...

Selvfølgelig er jeg glad for at jeg har en perfekt baby inni magen min, er jo derfor jeg gleder meg så til han skal komme!!!

Til alle dere damene som har passert termin; det føles litt tøft akkurat nå, men om kun kort tid sitter vi der med de små nurkene våre. Og da har vi glemt det! Håper det blir sykehustur på oss alle i natt!!

Skrevet

Alle blir så sure bare fordi jeg prøver å minne henne på at hun har da ikke noe å være lei seg for..:)

Mulig man kan få så mye hormoner at man sipper uten grunn..Ikke vet jeg, men hadde skjønt d om d hadde vært av glede eller at hun blir sentimental over det som skal skje. Men HI, gråter du fordi du er lei eller fordi du er trist for noe da??Jeg er ikke noe uforståelig monster eller noe, bare prøver å sette lys på at husk at noen har det værre..Bare få ut frustrasjonen din du, alle har rett til det. Syntes bare ikke noe synd på deg, det var alt..

Skrevet

Ta og slapp av. skjønner du er førstegangs. jeg har gått på overtid med nr1 og nr 2 og har nå 5 dager igjen til term. nyyyyyyyt dagene. Skjønner meget godt at du er utolmodig men prøv å bruke dagene så best som mulig.( har foresten gått over 9-11 dager over tiden) Jeg vendter som sagt nr 3 en av dagene men syne det egentlig er godt at ungen er inni magen selv om jeg er utolmodig til å se den lille. Finn på noe spennende. så går tiden mye fortere.

Lykke til

Fra en snart trebarnsmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...