Gå til innhold

Når gav kvalmen seg for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er i uke 9 og er så kvalm. Sykemeldt og kaster opp hver dag. Klarer omtrent bare å ligge på sofaen. Er egentlig likens hele døgnet, untatt på natta. Da er jeg bedre =P Når gav kvalmen seg for dere andre som har vært plaget med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den konstante kvalmen gav seg vel rundt tre-fire måneder, ihvertfall når jeg hadde fått nok søvn. Men kvalme i forbindelse med matinntak har fulgt meg hele svangerskapet, så jeg kaster opp enda (uke 34). Slik var det sist svangerskap også.

Skrevet

Heisann! i første svangerskap var jeg sykt kvalm i 9 mnd.ingenting hjalp

i nr 2 gav det seg etter noen uker og nå er jeg i uke 21 og kvalmen har roet seg litt men jeg må ikke stresse og være nøyen me å få i meg mat ofte.Men det positive i det er jo at da vet du vertfall at alt er bra og babyen er i live.Pleier å hjelpe meg når det står på som verst. ;)

lykke til!

Skrevet

for meg ga kvalmen seg i uke 11 mener jeg å huske.. jeg var utrolig heldig som var kvalm i bare 2-3 uker... men måtte ta prostafen, for var så kvalm at jeg kunne bare glemme å få i meg mat en periode..

Skrevet

Ga seg?

Etter en 3-4 uker med litt mindre kvalme, så er den nå dessverre på full fart i retur. Er snart i uke 32. (tar akupunktur og det ser ut til å hjelpe litt)

Pust rolig når det kjennes ut som om du skal kaste opp og spis for all del i stedet for å spy om du får til!

Skrevet

Rundt uke 17 roe det seg denne gangen, men hender jeg fremdeles kaster opp (uke 22).

Skrevet

Hehehehe:o) Jeg var kvalm i 3 mnd, så gikk det over til bare å kaste opp når jeg hadde spist....... ikke kvalm bare oppkast liksom:o( BLÆ men etter 5 mnd, var det heeelt borte.

Med første, som er en gutt, var jeg dårlig i 14 dager.... men kastet opp dersom jeg spiste noe med stekt kjøttdeig ganske lenge etterpå.... husker ikke hvor lenge det varte da..

Skrevet

Med førstemann i uke 17 og denne gangen hadde jeg det bedre mellom 14 og 20. Er nå i uke 32 og har faktsik enda ikke hatt en kvalmefri dag... Men, som sagt ikke like invalidiserende etter uke 14, men nok til å være sykmeldt... DVS jeg jobbet i to mnd innimellom, men kastet opp flere ganger på jobben og klarte ikke mer, så er nok derfor jeg hvertfall holder ut...

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Håper den mest intense kvalmen gir seg snart i allefall! Hjelper å tenke på at det jo er en "positiv kvalme", men er ekkelt når det står på!

Skrevet

Ja, uff... kvalme er ikke noe særlig! Jeg var veldig dårlig frem til uke 18, men det er jo svært individuelt når det gir seg, og om det gir seg. Fortsatt er kroppen skjør og tåler ikke så mye før den blir kvalm (25 uker nå).

Lykke til videre! Og prøv å være overbærende med alle som kommer med velmenende råd ;) Hehe.. ikke så greit når man har prøvd alt og ingen ting funker!

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm nå siden torsdag...i forrige uke hadde jeg 3 dager der jeg lå strekk ut på sofaen..Det var dager jeg hadde spist pizza og pasta...kjenn etter når kvalmen kommer, og hva du har spist, og prøv å kutt ut de matvarene du tror du blir kvalm av en periode for å se om det går over..

Jeg føler det funket på meg ihvertfalll...bare jeg tenker på smeltet ost nå blir jeg faktisk litt uggen..tror det er ting kroppen har fått nok av, og derfor sier den i fra med å bli kvalm...

Skrevet

Et glass i skaldt eplejuice med isbiter funker på kvalmen også..

Skrevet

Kjære HI, jeg vil bare si at jeg føler med deg og håper at du vil bli bedre snart. I mitt første svangerskap kastet jeg opp i ni måneder, men klarte å jobbe litt i aktiv sykemelding en stund. Denne gangen ble det hakket verre, og de første månedene ble tilbrakt på sykehuset. Men, har nå klart å holde meg hjemme (om dog i full sykemelding) siden november. Er utrolig kvalm hele tiden, men så lenge jeg holder roen og spiser jevnt, så kaster jeg ikke opp (er nå i uke 33).

Husk at blir det for ille, så kan det hjelpe å få kommet seg på sykehuset for å få litt væske intravenøst.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...