Gå til innhold

JEg kjefter sånn på ho......

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg kjefter på jenta mi mange ganger for dag.....

Slutte no da.......

Ta deg sammen no..........

Slutt da.............

Det holder nå.............

Slutte skrike..........

Kutt ut.........

Petra, slutt å skrike...........

Kan du slutte, mor di blir sprø............

Det er nok no, vet du, mor di ho blir heilt åååååh,

Kjære vene........ gjør alle det, eller er jeg ekstrem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Det har lett for å bli litt sånn når ungen kommer i trassalderen og får egen vilje. Men prøv å overse henne, ignorer henne når hun er sånn, vær bestemt og ikke gi deg, har du sagt noe så er det sånn, du må aldri fire på det. Og øv deg i tålmodighet, forhold deg rolig. blir det for mye for deg så gå, eller ikke si noe til henne. (Jeg vet at dette ikke er like lett i praksis, men det går an å øve seg til det. Jeg har vært der selv så jeg forstår deg)

Men, prøv å ikke kjefte. Når du er rolig og blid smitter det fort over på ungen, det gjør det også hvis du kjefter mye. og den trassinga snur fort hvis du forholder deg rolig og er konsekvent. Vis at du er sjefen og at du ikke lar deg overtale og gi etter.

Ungene tar etter foreldrene, så det er viktig at vi selv er sånn som vi vil at ungene skal være

Lykke til, det går seg til etterhvert

Skrevet

Jeg bruker avledning mye - er veldig lette å avlede de små. F.eks når hun sutrer eller skriker eller noe så spør jeg f.eks lekte du med den eller den i barnehagen idag? og vanligvis er det nok til at hun glemmer hva hun holdt på med, om det er noe bøll eller sutring. Hun er 2 1/2 så 99% av de gangene hun holder på med noe bøll så vet hun godt at hun ikke får lov - så da sier jeg rolig og bestemt at hun ikke skal gjøre det hun gjør - før jeg avleder hun. Synes hun har blitt mye roligere og "snillere" etter at vi begynte å tenke litt over å redusere kjeftingen. Man blir jo så lei og sliten av å kjefte og være sur hele tiden - nå har vi det mye hyggeligere alle sammen :-)

Skrevet

Velkommen i klubben H.I. Synes ikke jeg gjør annet enn å kjefte,"Den sure mammaen" det er meg:-(

Ja, ja, jeg roser jo henne også og vi har det jo hyggelig, men skulle gjerne ha kjeftet mindre.

Skrevet

Som å høre meg dette:( Blir mye kjefting her om dagen også..

Når en i tillegg sover veldig lite på natt fordi minstemann på 6 måneder ikke liker å sove om natta så blir det ekstra ille..

Skrevet

Å si "jeg blir sprø...ta deg sammen.....det passer ikke å si slikt til barn. Ganske stygt å si til et barn, "jeg blir sprø av deg" ...de har ikke modenhet til å forstå hva du ligger i det, og kan bli ganske lei seg.

JEg gjør ikke det nei....Unngår å gå og småkjefte, si stygge ting etc.

Si heller i fra orntlig på ting som feks ER farlig. Barn lever i sakte tempo, og vi voksne bør og må sakke tempoet etter dem.

Spør heller hva som gjorde henne trist og lei, kom med forslag hvis hun ikke klarer å si det. Og spør om hun trenger en liten kos. Det kan hjelpe det.

Skrevet

ÅÅ så FLINK du er alvefrøken, et godt eksempel til etterfølgelse for oss andre drittmødre.

Skrevet

..vel, du spurte om det var normalt at mor går og kjefter og hakker på barna! Tror IKKE det ER normalt, selv om noen åpenbart gjør det.

Du trodde kanskje du bare skulle få postive respons og klapp på skulderen av alle? Slik at du med god samvittighet kunne fortsette den

negative og ødeleggende atferden din? Ja, du leste faktisk riktig : DIN.

Husk DU er den voksne hos dere, og DU må ta føringen for hvordan dere skal ha det. Hvis du er hele tiden er utålmodig, sutrete og kjefter dagen lang, kan du vel slett ikke vente at barnet ditt skal kvitre og være glad. Det er nemlig du som har nøkkelen i dere forhold og hverdag. Du kan jo spørre om råd på helsestasjonen, om hvordan du skal takle stress, mas, trass etc.

LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...