Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Trenger litt hjelp her. Sist barnefar var innom tror jeg han var rusa. Han er tidligere narkoman men hadde kommet seg på bena igjen etter avvenning. Men det siste året har han skiftet ut alt i livet sitt; dame, bosted, jobb, ALT av venner og er blitt helt fjern. Holder seg bare med de han aldri skulle besøke engang. Kan spørre meg om det samme 5 ganger uten å huske at han spurte forrige gang. Følger ikke med på beskjeder og når han er her på samvær følger han ikke med barnet engang.Snakker bare om seg selv, enda jeg har gitt beskjed før om at jeg er lei av å høre den selvskrytinga. (Ikke samvær alene). Jeg har ikke noe kunnskap om narkotika eller hvordan jeg kan se det på han. Noen som kan informere meg litt? Er han ruset vil jeg ikke ha han på besøk mer. Da får det bli samvær med tilsyn gjennom barnevernet eller noe.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Store pupiller, rastløs, dårlig øyekontakt, vimsete, "plukker seg" i håret, ansiktet ol. Dersom du føler at du ikke får helt tak i ham, er han beruset.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Hva jeg mener med narkoman? Han har brukt narkotiske stoffer tidligere og vært på avvenning.Jeg vet kun at han ikke har brukt heroin og sprøyter. Han har brukt tyngre stoffer i tillegg til en god del hasj. Hva han eventuelt bruker nå har jeg ikke peil på. Derfor jeg ville høre om det var noen tegn jeg kan se etter så jeg slipper bekymre meg mer. Han har bestandig vært litt fjern, så er sikkert noe som henger igjen. Bare at den siste tiden kjenner jeg han ikke igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 en ting kan være unormalt små eller unormalt store pupiller. alt etter om det er stoffer som amfetamin eller morfinlignende stoffer. Prater som en foss i forhold til hva han bruker å gjøre til vanlig, ingenting er problem, store, svevende planer, litt "hyper", spiser lite, sover lite. Dette er vel oftest forbundet med amfetamin eller andre "oppkvikkere".
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Uff alt passer på han. Han har mistet sikkert 20 kg bare det siste halvåret. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil ikke beskylde han for noe også stemmer det ikke. Det gjør neppe samarbeidet bedre.
Dronningen! Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49024&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=detailstema&articles2_articleGroupName=Fakta%20Narkotika%20Dybdeinfo%20Menypunkt%201&articles2_articleId=&articles2_bookmarks=:2&navigation3_mode=shortcuts2&articles6_mode=shortcuts1&articles6_articleGroupName=Fakta%20Narkotika%20Attributter&navigation2_mode=greyboxtitle&navigation1_parentItemId=2041&navigation1_selectedItemId=1931&navigation3_parentItemId=1931&navigation3_selectedItemId=1970&subscriptionHeader=Indikasjoner%20på%20narkotikamisbruk&uicell=uicell03 Denne linken forteller det meste.... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Er nok ikke hjelp i å si det til han, og tro at han innrømmer om det stemmer det du tror..... Du må gå ut fra hva du ser og mistenker, og så må du gjøre det du mener er best for ungen. Ta det opp med BV og hør hva du bør gjøre, Bf kan ikke være alene med ungen om han driver med stoff. Samarbeid med en narkoman går ikke uansett. Han har nok mer enn nok med seg selv, og for han er rusen viktigst, samme hva han sier. Og du skal heller ikke trenge å være alene med dette. BV er faktisk til for å støtte og hjelpe foreldre, og her kan det være godt å ha dem i bakhånd og på ditt "lag":)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er ny anonym, henger meg på denne. Og drit i første anonym iallefall!! For det første, det med pupiller som alle henger seg opp i hele tiden, de kan være veldig små, de kan være veldig store alt avhenger av hva han er ruset på. Poenget er at de er ubevegelige! Nå er det kanskje ikke så lett å lyse ham i øya uten at han blir sur, men dette med "stive" urørlige pupiller er noe som kan merkes allikevel. Hvis han har røyket marihuana, og stappet i seg noen piller, er han antakeligvis sløv og "behagelig" og veeeldig rolig. Om han har tatt amfetamin, kokain osv (ecstacy skal jeg love deg du hadde merket om han hadde tatt) så er han rastløs, og som du sier egoistisk, prate om seg selv.. hehe.. da måtte jeg le litt. Du skriver mange tegn selv, jeg henger meg spes. opp i at han har skiftet alt fra hus til venner på et år, et typisk tegn at man er på kjøret. Når jeg var høy (man må jo snakke for seg selv) så skravlet jeg tunga av meg, drakk maaaasse vann hele tiden, brukte øyedråper pga tørre øyne, spiste aldri, hadde masse energi inni meg så satt urolig og gnei hender og tygde tyggis iherdig, sov aldri osv... jeg tror du innerst inne veit det, ikke sant!? Poenget jeg vil ha frem er at jeg trodde jeg lurte alle, men jeg eide ingen samvittighet så kunne ikke brydd meg mindre.. om annet enn meg selv... jeg jugde, holdt ikke avtaler, glemte hva jeg gjorde for to timer siden osv... heldigvis er det maaange år siden! Lykke til, sett ned foten altså! Hilsen en tidl. sprøytenarkoman
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Takk takk. Han har bestandig snakket mye og vært veldig selvsentrert. Planer har han hele tiden og virker som han lever i et luftslott. Han var på kjøret i mange år så tror kanskje det var ting som hengte igjen. Derfor syns jeg det er så vanskelig å vite hvor mye vekt jeg skal legge i det. Han lyver om alt, og pga at han har vært så ustabil har han aldri fått hatt barnet alene. Har gitt beskjed når han har truet med det at han skal bare levere prøver over tid så skal han få ha hun på overnatting. Selvfølgelig ble ikke tema tatt opp senere. Tenker bare at om jeg nekter han komme hit begynner han bråke. Og samvær vil han jo få uansett for det får jo alle har jeg inntrykk av. Men liker jo heller ikke ha han her hjemme om han er rusa. Uff, ikke enkelt. Føler det blir feil uansett.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Kontakt BV, du. Du forstår; har han ungen og han blir meldt til BV, så er det DU som må forklare hvorfor du sendte ungen med han. Og jeg forstår godt at du ikke vil ha han hos deg. hehe.. det sier mye når han ikke vil levere inn prøver. Det hadde vært bevis for misbruk, i mine øyne. Han vet at de ikke vil være rene. Det er ikke alltid det er hjelp i å ha andre til å overvåke samvær, heller. Jeg vet av erfaring at bf kan sende dem vekk om han ikke vil ha dem der. Vet ikke sikkert om det gjelder i alle tilfeller, men bare til din informasjon. Og husk at mishandling også innebærer å ikke gi omsorg, mat og stell. Det er ikke bare fysisk mishandling, som å bli slått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå