Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Ka du trur? Jeg har et ramsalt språk og masse undertrykt aggresjon (hi-hi) og banner ofte så det ljomer etter i veggene her hjemme. Oftest når jeg mister tålmodigheta med oppussing og lignende aktiviteter. Må jeg slutte med det nå som 5-åringen kjefter på meg når jeg banner? Eller er banning bare er berikelse av språket og en fin kanal for å lufte ut gørr? Og ikke minst - gjør dette meg til en dårlig mor?
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Og du sa du ikke var i form;) Hehe... Banning er definerbart i min verden. Jeg mener at man skal kunne banne, man skal også være inneforstått med at da vil barna gjøre det samme. Her hos oss er det kun en forbudt frase, den er gubbens og han må ut og lufte seg etter en slik utblåsning. Svarte niggerfaen. Det har egentlig ikke med ordene i seg selv, men verdien bak dem som går på noe helt annet enn banning. Det skal jeg ha meg frabedt at veslefrøken får inn med "morsmelka" Utover det, dersom du klarer å få 5åringen til å kjefte på deg fordi du banner har du jo egentlig nådd målet for lengst, problem løst. Barnet kjenner ordene og vet at de ikke er til daglig bruk, men kan forekomme i gitte situasjoner. Banning er forsåvidt ikke det jeg vil kalle en berikelse av språket. Det ER en fin kanal for gørrlufting. Spesielt med godt hevet stemme! Faen heller...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Og ja, at du trengte å spørre, det hadde påvirkning på mammastatusen ass:p *flire jåt*
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Helvete heller, jeg er så jævla enig med der nå også! Også inni gamperæva trøtt at jeg ikke har energi til å prøve å komme med noen faens kverulantiske fraser bare for moro skyld heller. Ja, ja, får tenke videre da...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Vi får ha det tilgode til i morra da, skal gå i tankeboksen selv også. Hjelper veldig når jeg IKKE har svigermor på skype rett under tastefinga mine liksom:p (nattaaaaa svigermooooor, ta et hint liksom!)
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Svigermødre er dårlige på hint, per def. Svigers ringte istad: Sviger: Helløøø, are you tired, can you talk? Jeg: Well, I have a lot to do right now. Just a moment, the baby is crying (iiintens vrææææææææling fra min sønn inn i telefonen) Sviger: Are you well, what have you been up to lately? Jeg: (iiintens vrææææææææling fra min sønn inn i telefonen) Sviger: Can we discuss the summer vacation? Jeg: (iiintens vrææææææææling fra min sønn inn i telefonen) Sviger:"Maybe I shall call back later?" YOU FIGURE!!!! Faen
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Haha, festlig;) Sånnsett er Skype veldig greit, man kan logge av! *løv it* Hun tør ikke ringe på hustelefonen når hun veit mannen ikke er hjemme. (noe han jo aldri er!) Jeg er priviligert! Og du, unger og vræling er den beste måten å slippe sånne samtaler på. Feks late som halvannetåringen skal få sjokkis for så å ta den tilbake og spise sjæl etc, garantert grin, garantert telefonfri for ei stund:p
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Heldiggrisen! Jeg vinner ingen mammapris pga banninga uansett, så jeg skal følge det sjokkisrådet. Ondt, men idiotsikkert.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Sjokkis er genialt! Hihi... På alle måter;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå