babygullz <3 vilde Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Her er en liten liste over ting jeg jeg er usikker på om jeg kan spise eller ikke...noen som vet? * salami * indisk mat( som yoghurtmarinert kylling o.l.) * piri piri krydder * varmrøkt reinsdyrlår, tørket reinhjerte. * tørrfisk * kumkwat ja..det var det hele..=)
babygullz <3 vilde Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. februar 2008 og foresten...Surstek..??
mamman t o.a Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 sjekk matportalen.no du.... der står det.... her kan du få mange rare svar
babygullz <3 vilde Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2008 ja jeg vet..men jeg fant ikke så spesifikt om den maten over her på matportalen ser du..men men
Loppeline83 Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Indisk mat mener jeg du trygt kan spise. Vi skal derimot holde oss litt unna sterk mat/krydder når vi ammer. Salami har jeg lest flere steder at vi helst ikke skal spise, derfor holder jeg meg unna det.
Mage igjen Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Spurte legen min om salami da jeg jeg var gravid første gang. Hun sa at det kunne man utmerket godt spise, hadde aldri hørt noe annet sa hun! Det andre er jeg usikker på.... spiser ikke så mye av denne maten selv,så har ikke satt meg så inn i akkurat det.... ) Men: Rein tror jeg man skal holde seg litt unna, men indisk mat tror jeg går bra... dette er hva jeg tror altså. Mener at rein kan inneholde mye forurensning eller noe i den dur....
Tiril77 Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror anbefalingen går på å holde seg unna spekemat fordi denne ikke er kokt/stekt. Spekemat er speka og dermed kan den inneholde de samme stoffene som rått kjøtt (som kan være skadelig for gravide). Den norske maten regnes for å være trygg slik at spekemat bestående av norsk kjøtt ikke anses for like skummelt som f.eks spekemat fra spania eller andre land. Norsk biff er ikke like viktig å gjennomsteke som utenlandsk f.eks. Nå er vel rådene alltid å gjennomsteke utenlandsk kjøtt, men som gravid er det vel ekstra skummelt og ikke gjøre dette.
Puumi Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 spekemat osv kan man spise hvis man legger det i fryseren, for så å tine det i kjøleskap Har netopp spist salte kjeks med kremost og spekeskinke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå