Carina, Une & lillebror :) Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Har ikke lyst å bruke minipillen etter fødselen denne gangen, da jeg reagerte veldig på den. Hvordan er det hvis jeg da skal bli gravid igjen? Vi har i utgangspunktet ikke tenkt på flere med det første, men utelukker det ikke. Kan det ta lang tid? Er det lett å få fjerna en innsatt spiral? Hormon mot kobber?
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Er vel like lett og få fjerna begge to går jeg ut fra..? Har bare hatt hormonspiral, så kan bare snakke ut fra det. Jeg merket ikke at hun tok den ut engang... Hun bare dro litt i trådene...
snart mor til 3 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 hvis du ikke har noe imot hormoner så vil jeg heller anbefale hormonspiral. er større mulighet for redusert menstruasjon ved bruk av den til motsetning til kobberspiral hvor man heller risikerer lengre og mer smertefull menstruasjon. selv hadde jeg kobber tidligere noe som på ingen måte funket for meg..gravid ble jeg ikke,men det var også det eneste positive jeg kunne si om den..fikk i ettertid høre om forskjellene mellom kobber og hormonspiral pluss at spiralen var årsaken til smertehelvette jeg gikk gjennom i over ett år. tok faktisk over ett år før jeg hadde klart å overbevise en lege om at den måtte ut..og tro meg...det er den beste avgjørelsen jeg noen sinne har tatt...aldri aldri aldri meir... er blitt fortalt og tror på at spiral er en positiv ting for veldig mange..men det er ikke noe som enhver person kan ha..jeg var desverre av den lille prosentdelen som aldri burde fått spiral,og med mannlige leger som egentlig ikke visste noe og rødmet bare man tok opp temaet så var det ikke enkelt...menmne..heldigvis ferdig med den nå..bare så du er advart...og tipset....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå