Gå til innhold

sabotering av samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

lang historie kort: vi hadde et flott forhold til stesønnen min... far og sønn hadde et flott forhold, jeg og stesønn hadde et flott forhold... pga en feiloppfattet melding ang påskeferie leverer ikke biomor stesønnen lenger... ( 1,5 år siden vi så han sist)

hun ba om en ny samværsavtale fra far ( far har ikke laget dette) ja jeg vet at han burde gjort det.... orker ikke noen dømming av feilen som min mann der gjorde...

vi har nå en datter på 10 mnd som min stesønn ennå ikke har sett... vi har sendt meldinger til biomor, men hun svarer ikke... sendte også invitasjon til dåpen til min sønn....

hvordan skal vi gå fram for å få samvær igjen..? og stemmer det ikke at man kan få bøter for å ikke levere barnet i forhold til samværsavtalen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall inn til mekling på fvk:)

Og det burde vært gjort for lenge siden, men det sier du jo selv.

Siden det er så lenge siden dere har sett han, så bør npk samværet trappes opp gradvis vil jeg tro.

Lykke til!

Skrevet

som sakt så må dere kalde til mekling. det kan bli gitt bøter ja, men da må dere gå rettens vei og jeg tviler på at dere får til det når dere har gjort såppas lite for og møte barnet.

kald in til FVK og snakk med mor. hun vil sikkert at barnet skal ha en far. men er sikkert redd for at han skal forsvinne igjen.

lykke til!

Skrevet

Jo, man kan bli bøtelagt for å nekte barnet samvær, men da må man først ha en skriftlig avtale til grunnlag. Mekling er nok det lureste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...