Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med det? Hva er egentlig forskjellen på det og barnehage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnepark er et tilbud til dem som ikke trenger heldagsplass - som regel er parken åpen bare noen timer på dagen, for eksempel fra 1000 til 1400. Barneparken har som regel ikke ansatte med pedagogisk utdannelse. Parken har heller ikke så gode innendørs fasiliteter, et toalett og et sted barna kan sitte og spise dersom der er veldig dårlig vær. I prinsippet er det lagt opp slik at barna er utendørs hele tiden. De må også som regel være eldre enn 2 år når de begynner (da er de mer selvstendig, mange er bleiefrie). Med andre ord: helt greit så lenge du ikke har behov for barnepass mer enn noen timer hver dag! Men litt kjipt for barnet de dagene det er storm og sidelengs regn eller hagl... Her i byn har de stengt en god del av barneparkene etter at det nærmer seg full barnehagedekning. Siden det går an å ha delt barnehageplass foretrekker vel de fleste barnehage fremfor park. Bedre pedagogisk opplegg, mer fleksible åpningstider og bedre fysiske fasiliteter...

Skrevet

Nå må du ikke skjære alle parkene over en kam;-)

Parken barna mine går i ,er jeg utrolig fornøyd med!De har to svære rom med alt du kan tenke deg inne i et hus,og der har de plass til å boltre seg med hva de vil de dagene det er vått eller kaldt ute.Området de har ute er også veldig stort ,med masse flotte leker.

Og de som jobber der har vært der i mange,mange år og er både mødre og en er også bestemor og jeg syns ungene mine er i de beste hender.

Nå står den i fare for å legges ned,og det er veldig trist.Vi trenger ikke lange dager i barnehage til våre og syns dette har vært et veldig godt tilbud til oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...