Fornøyd med tøybleier Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har faktisk forandret mening etter å ha lest innleggene her inne! I utgangspunktet er jeg ikke for en påtvunget tredeling av permisjonstiden, men jeg ser jo at det er nødvendig når man leser hvor dårlig likestillingen står til i flere familier! Å kunne velge selv er jo det optimale men for at det skal bli mer akseptabelt for menn å være mer hjemme må man tydeligvis tvinge noen til dette. Min mann vil være så mye som mulig sammen med barnet vårt. Vi har spart opp penger på forhånd og vil ta tre mnd sammen på slutten av permisjonen. Men her er vi nok heldige. I denne sammenheng synes jeg også det er helt uakseptabelt at menn etter fødselen må reise hjem til tom leilighet mens kone og barn er igjen på sykehus!!! Det var en tanke min mann tok veldig hardt! Han gruer seg litt til fødselen fordi han ikke liker å se meg ha det vondt og tenker mye på hvordan han kan være der for meg å ta sin del av det. Jeg tror mange kvinner glemmer mannen i svangerskapet. Klart det er en kjempe påkjenning å være gravid og å føde, men med oss så skjer det ihvertfall noe! Mennene er bare "med på lasset" og må bare forholde seg til humørsvingniger, ustyrlige hormoner og plager den gravide har. Jeg sier ikke at det er mer synd på mannen, dette er en del av livet og ikke "synd" på noen, men man er to om å få barn, det er ikke bare kvinner som får barn. Det er vi som har i oppgave å bære det frem og mennene skal hjelpe oss til det. Det er vi som har melk i puppene, men amming er ikke noe argument for at vi skal være hjemme i ett år alene (i tillegg til at det går ann å pumpe for eksempel). Man får til det man vil. I dagens samfunn er det ønsket at pappaer tar mer av ansvaret og da må kvinner la dem få det også!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er helt enig med deg. Jeg har riktignok ikke skiftet mening for jeg var for 3-deling i utgangspunktet. Men noen av innleggene her har rett og slett sjokkert meg. Enkelte kvinner sier her at mennene deres ikke liker å være sammen med barna, og at de selv ikke vil få tid til å gjøre alt husarbeidet dersom de må jobbe, og at det er slitsomt med nattevåk når man skal på jobben. Det er jo liksom meningen at mennene skal gjøre like mye husarbeid og nattevåk når de har permisjon som det du selv gjorde! En her inne var også bekymret for barnas sikkerhet dersom vi overlater dem til mennene ettertsom menn i følge henne ikke er like tålmodige med barn som oss kvinner. Jeg lurer litt på om dere kvinner som er sammen med slike menn tror at det er bare slik menn er? Da lever dere i en veldig avskjermet verden. Dere må gjerne leve slik man gjorde på 50-tallet for min del, men da gidder ikke jeg å være med å betale for det så da bør dere ta ulønnet permisjon.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Ja, hvor i all verden har de funnet disse mannfolkene? Reist med en tidsmaskin?
"charlie" Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Signerer innleggene over. Disse kvinnene har da også dårlig dømmekraft som har valgt disse mennene til å bli fedre for barna deres.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Heller en skikkelig arbeidskar enn en tøffelhelt!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Ja, det er så inmari sexy å ha en mann man må vaske og lage mat for og som driter i unga sine. Namnam.
julenissen Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Har også vært for tredeling hele veien, men min mann var i utgangspunkte mot, og mente at dette måtte familiene finne ut av selv. Men etter å ha lest en del innlegg her inne har han skiftet mening (heldigvis) og innsett at både mange menn og kvinner trenger et spark bak. Hvilken dømmekraft har disse kvinnene som skaffer seg menn som ikke liker barn og ikke gjør husarbeid? Og ikke minst, stakkars barn som har så uduglige fedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå