Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 "Boktyven" av Markus Zusak. Har stått i hylla mi lenge nå, og ble til slutt lest fordi jeg ikke hadde noe annet å lese (glemte å avbestille den i bokklubben) og så var den så vakker! Sikkert veldig mange som har lest den alt, vet den har vært en bestselger, men ville nå bare nevne boken. Så har du ikke alt lest den, så vet du hva du bør gjøre:-) God lesing!
brooklyn Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 åh gud, er den virkelig bra?? Jeg har forsøkt å begynne på den 5 ganger, men jeg kommer meg ikke forbi side 20!!! Fikk den til bursdagen i fjor sommer, og jeg prøver og prøver og prøver, men det går bare ikke! Nå har tilogmed mannen min begynt på den. Han sier at kommer han forbi side 50 skal han fortsette. Nå er han på side 30 og skjønner ikke noenting! (nå skal det sies at vi har den på engelsk, uten at det bør spille noen rolle, og at vi har et bibliotek av anseelig størrelse, samt gooood leselyst, men den boken altså, jeg får den ikke til! ) Nesten litt fortvilende!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Vet at den virker sånn, derfor den har stått så lenge i hylla! Men ikke gi opp- den er så vakker. Den er trist så det virkelig gjør vondt, og det er ikke noe jeg oppsøker i bøker til vanlig. Utstår ikke bøker som først og fremst velter seg i tragedie uten litterær verdi. Leser mye selv, og denne grep meg virkelig. Spesiell, ja, men historien er fantastisk når du først kommer inn i den.
brooklyn Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 jammen jammen når kommer du inn i boken da??? Side??? (er helt desp her....
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Hva skal jeg svare...hmmm...historien blir så levende etterhvert. På ett eller annet tidspunkt slutter man å lure på hva som foregår og aksepterer fortellerens små innspill. Døden forteller en historie om en liten boktyv og det å leve i Tyskland under andre verdenskrig. Ikke gi deg! Nevn noen andre bøker du virkelig liker, så kan vi sammenligne om vi i det hele tatt liker de samme typene bøker.
brooklyn Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Leser masse forskjellig, både krim (alt utenom spioner - som jeg hater), tpiske jentebøker, men også type romaner som running with scissors, donna tartt sine mesterverk, og Wally lamb,det er mye amerikansk der, preget av at jeg har bodd noen år i statene. det jeg ender opp med å lese for 2 gang istedet for boktyven er milenniumtroliogien. sukk. Har en liten liste over bøker som SKAL leses i løpet av graviditeten- Ulysses og Don Quiote står øverst. har kommet meg igjennom litteraturstudier i 2 land uten å lese disse som stod på pensumlisten... tenker jeg gjør et forsøk til...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 He-he, Ulysses og Don Quoite er min samlings dårlig samvittigheter...Ulysses tror jeg aldri jeg kommer til å få lest. Leser også mye amerikansk, og er krimfantast og samler. Ok, svært gode bøker: Steinbeck's East of Eden, Lee Harpers To kill a mockingbird, Toni Morrison's The bluest eyes. Lest og likt svært godt millenniumtriologien. Har lest mye av bøkene på Oprah's bookclub ( et stde skal man jo høre om bøkene). Er spesielt glad i klassisk, gammel krim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå