Gå til innhold

Hva slags bordkort skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortsatt ikke bestemt meg helt jeg, så tar gjerne i mot ideèr og/eller linker fra dere andre om hvordan dere skal ha det.

Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde små dressjakker og små hvite kjoler av filt og limte på små kleshengere som jeg lagde av ståltråd. Skreiv navn nederst på jakkene og kjolene og hang de på vinglassene på plassene ;)

Skrevet

vi skal få skjært ut hjerter i aluminium og gravere navnet til gjesten oppå.. blir litt sånn frossent look..

Skrevet

Jeg skal bruke telysholdere i glass, disse skal jeg enten "lime" servietter rundt eller så bare skriver jeg navnet på også limer på en liten pynteting. Også med telys oppi, har ikke helt bestemt meg for om det skal være farge på de eller ikke. Se det for deg da når jeg tenner lysene til middag :) Tror det blir bra.

Skrevet

Jeg har laget vanlige bordkort selv, av samme materiale som permene til sangheftet, med gulltråd og gull motiv på siden, ble utrolig flotte!

Skrevet

Vi tenkte forresten også på å ta bilde av alle vi skulle be (nærbilde) og lage i sort hvitt og legge på hver tallerken... men det kokte vekk.. hehe

Skrevet

Vi skal ha små gavebokser i sølv, med hjertesjokolade, tyggis og paracet oppi bl.a. :-) Fester et sløyfebånd rundt esken hvor jeg knyter fast en pakkelapp på - med gjestens navn.

Skrevet

Jeg har ikke helt bestemt meg, men lurer på å bruke papirhjerte bundet i et smalt bånd med en perle el.lign i enden. Så henger dette hjertet fra hvitvinsglasset med perlen oppi glasset.

Ellers er en ide å bruke ståltråd som festes på kanten av glasset og som "snurres" med et hjerte i enden. Litt klønete forklart, men..

Skrevet

Hei Tiddelidu

Jeg skal også ha den varianten med bordkortet hengende fra vinglass med perle i enden av båndet. Så det på bryllupsmessen og syntes det var sååå fint :-) men jeg skal ikke ha hjerteform på selve kortet da.

Skrevet

Er litt usikker. Var først inne på ideen med å ha små bilder av hver og en i en liten ramme, men fant ut at jeg manglet bilder av en del. Så nå tror jeg nok det blir bare rammene (sølv) med navnet inni.

Skrevet

Vi hadde tenkt å kjøre litt rundt med digital kamera og ta bilde av folk, og ikke si hva vi skulle bruke det til.. hehe samt å lage mini bilder av alle og lage et stort bordkart i ganga så alle kunne finne sine plasser lettere ;) Men blei masse annet som skjedde i siste liten, så blei ikke noe bilder nei.

Skrevet

Vi skal gjøre det veeeeldig enkelt. Vi skal få trykket opp hefter med sanger, lett om stedet, litt om gjestene, bordplassering & meny. Så får vi trykket hvert enkelt navn øverst på heftet. Sparer endel jobb med det. Har ikke sett det i noen andre bryllup før, så jeg tror det blir bra;)

Skrevet

Jeg hadde også tenkt å lage et stort bordkart med bilde av alle gjestene på. Et til å henge ved døra til rommet der vi skal spise... Men har endt opp med litt under 100 gjester nå, og kan bli litt omfattende å få tak i bilde av alle gjestene. Men får se hva jeg finner på... Er jo i permisjon om ikke annet... ;-)

Skrevet

Hehe ja vi var vel rundt 65 til middag..(og ca 30 som kom til kaffe) var stor nok jobb å bare tegne og plassere alle på det kartet.. men skulle ønske vi hadde fått til det med bildene.. hadde vært kanon ;)

Skrevet

Dytter litt her jeg.... Flere som har funnet ut hvilke bordkort dere skal ha?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...