Gå til innhold

noen som har barn med søvnapne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om min sønn kan ha det (4år). Han snorker av og til om nettene, men han sover på eget rom så jeg vet ikke hvor ofte. En lege har tidligere bemerket at han har store mandler.

Jeg leste i foreldre og barn at symptomer på det hos barn kan være uopplagthet og hyperaktivitet. PPT mistenker at han har ADHD, men av en eller annen grunn tror jeg ikke det.

I natt sov han i samme seng som bestefar, men han måtte flytte ut pga at gutten snorka. Og i ettermiddag har han vært spinnvill...

Har noen erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan vere polyppar(falske mandlar) i tillegg til vanlige store mandlar, og desse ser ein ikkje fordi dei ligg oppe mot nasa(over dei vanlige mandlane, om du forstår). At barn snorkar er tegn på at dei ikkje får puste skikkelig, og det vi føre til underskudd på søvn, som igjen påvirkar oppførsel på dagtid

Skrevet

Vet ikke helt om min fikk denne diagnosen, men hun slet i alle fall masse med sovingen. Snorket kjempehøyt, lå ofte med hodet bakover, som om hun fikk puste bedre da, og hadde korte opphold i pustingen av og til. Hun hadde også kjempestore mandler og polypper. Hun kunne også virke litt uopplagt, til tross for at hun gjerne sover 14 timer sammenhengende. I høst, da var hun 3,5 år fjernet hun både mandler og polypper og jenta er en helt annen. Hører ikke hun puster når hun sover, og hun er mer opplagt om dagen.

Jeg hadde tatt kontakt mer ØNH-spesialist for å sjekke om noe kan gjøres.

Skrevet

vi skal uansett snakke med lege og helsestasjon denne uka for henvisning til BUP. Så jeg tenkte å si det.

Det er ikke det at jeg er så redd for ADHD, men vil ikke at han skal få den diagnosen dersom det egentlig bare er et enkelt inngrep som skal til.

Han sover 12-13 timer hver natt og er ofte uopplagt.

Skrevet

Ja, som jeg sa, hadde tatt kontakt med en øre-nese-hals-spesialist. Høres egentlig veldig ut som min datter tidligere. Bortsett fra at hun ikke har vært overaktiv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...