Gå til innhold

Er det vanlig at halvannetåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så sinnsyyyyyyykt masete?

Jeg er sikker på at dersom jentungen sier mamma 2 ganger til så blir jeg SPRØ...

Hele dagen, hele tiden. Mamma, mamma, mamma...

Svarer jeg ikke fortsetter hun bare.

Svarer jeg kommer det enten noe helt fullstendig uforståelig eller mas om namnam, tar to sekunder og ny runde med mamma.

Er det helt vanlig?! *sliiiten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Tror det er ganske vanlig.. hvertfall ut fra mitt sammenligningsgrunnlag, altså min helt egne 1.5år gamle pratemaskin :)

Her er det mye uforståelig babbel. Mye "henne va" (hvor er), "deeeer va'an" (der er den).. Hun leter tydeligvis etter mye rart i løpet av dagen, hehe. Mamma se.. Mammaaaaaa... Ojojoj... mammaaaaaaaa... Henne va... pappa??... Ja, sånn går no dagan, hehe

Og så synger hun.. MYYYYYE.. Hele dagen..

Skrevet

Tassen babler også mye mammammammammmamama. Men krever egentlig ikke oppmerksomhet da. Bare babler. mammapappamammapappa

Skrevet

Her er "oppi der" det helt store om dagen.

Det kan jo brukes når hun vil ha ting som er oppi andre ting, når ting skal finnes, puttes oppi osv.

Også kommer hun gjerne med en av plastkoppene sine og sier "namnam, oppi der" strekker den frem og smiler så søtt som hun er god for.

Også er man på igjen... Mamma, mamma, mamma...

Skrevet

Fru skogmus; dette er helt konkret mas, og det kreves svar;)

Skrevet

Her går det for tiden i fant mokken (smokken), fant ei bok, fant Noddy, fant en pus, fant Nine (Storesøstera so heter Line), fant en bil, fant mat osv osv osv... Tydeligvis mye å finne! Men hun prater og prater og prater, og gjentar alt jeg sier. Utrolig artig alder:)

Skrevet

hehe, ja de vet å sjarmere til seg :)

Tulla sin nye "favoritt" er "opp og ned, opp og ned, opp og ned". det er en sang (jeg mistenker at det er hjulene på bussen, eller vinduene på bussen da, som går opp og ned) som hun synger på heeeeele dagen.. Jeg hører tydelig at det er en melodi, og så er det en hel masse babbel før det kommer "opp og ned opp og ned opp og ned osv"..

Hun er jo søt da, men det går litt opp og ned om dagen, hehehehe

Skrevet

Ja, det høres veldig kjent ut=) Morsomt! Har ei på 2,5 og enten prater hun (les; skravler) eller så synger hun eller nynner. Det er ALDRI stille...Men jeg elsker det=)

Skrevet

Min på 1,5 år er ikke så versbal enda, men han krever svar og oppmerksomhet på alt han gjør, at han koser oss, at han tuller, at han skjønner situasjoner osv. Veldig artig, men av og til slitsomt:)

Skrevet

Her går dagen slik:

Mamma? Mamma? Mamma? Mamma? Pappa? Pappa? Pappa? Kaka?

Osv..

Idag har hun variert med Nene og Tata, aner ikke hva det betyr.. Kanskje liksågreit, sikkert ett eller annet hun vil ha som hun ikke får =)

Hun står gjerne utenfor dodøra mens pappaen er der inne: Pappa? PAPPA????

Skrevet

Her starter det i det hun slår opp øynene om morgenen og helt til de lukker seg om kvelden. HELE TIDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det er altså helt vanlig.

(søren og)

Hvor er volumknappen og sånn på disse små tingene? Fulgte det ikke med eller?!

Og PAUSEKNAPP?! Det vil jeg ha:p

hehe...

Skrevet

He he :-) Her var det mye å kjenne igjen! Her går det også mye på "oppi der" som brukes i mange situasjoner. Mannen min har gått for mamma en god stund, men nå er han endelig blitt pappa :-) Men han roper like mye på storebror som han roper på oss. Et annet svært populært ord er : MIM!!!! (min) :-)

Skrevet

Ha ha...kjenner igjen dette ja...her er det pappa pappa pappa pappa se se se se og sitte på fanget hele tiden, og ikke snakk om at pappa får lov å gå på do i fred, da står hun og hyler og slår på døra utfor til han kommer ut igjen...jeg er ikke så populær om dagen siden jeg er ganske sengeliggende.. :)

Skrevet

Ja, jeg husker Snups hadde en periode med Mamma? Mamma? Mamma? Men hun hadde aldri noe spesielt å si til meg, det var bare Mamma? Mamma?

Nå er hun tre år og sier ganske mye, og "Mamma?" er kommet tilbake. Nå begynner hun hver ENESTE setning med det. Det er også til å bli gal av!

Skrevet

Ååååå tenke seg til om det fantes en volumknapp og en pauseknapp på de små!!!! (kanksje en repet knapp når de er hystersik morsome uten å vite det)

Har akkurat vært igjennom perioden Mamma, mamma, mamma, mamma, MAMMA, M A M M A, mamma, mamma, mamma, nei, pappa er slem, mamma det suplert med tassen som sier mammammammammamammammmammamammammammammamamammamammamamammamamamammamamamamma

HELE dagen, trodde jeg skulle bli gal,men de to små luktet galskapen og ga seg rett før jeg sprakk!

Skrevet

MHM!!!!

Kjenner igjen denne jeg å....

-Mamma mamma mamma mamma mamma mamma.....

-Ja Adriana

-mmmmmh Hei

Her også hadde hun egentlig ikke noe og fortelle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...