ambujenta Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 jenta mi på 1 år begynner i barnehagen i morgen, men hun er ikke vandt med å ligge å sove i vogn. bodde slik at det ikke gikk frem til hun var 8 mnd og vi har ikke begynt etter det. har bare sovet videre etter turer innimellom. på barnehagen ønsker de at barna ligger ute i vogn, men vi har skikkelig fin leggerutine med å bare legge henne ned i senga. enkelt å greit... hva gjør vi nå da?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg ville latt dem forsøke å legge henne ute i vogn. Det værste som kan skje er at hun nekter, og da blir de nok behjelpelige med å finne en annen løsning. Jeg hadde samme problem. Jeg var veldig skeptisk til at han skulle sove ute, og også veldig tvilende til at noen andre enn meg eller mannen skulle klare å få han til å sovne. Hjemme sov han alltid inne, og han var alltid for nysjerrig til å sove når vi var ute og gikk tur i vogna. Det gikk i alle fall strålende for oss. Han stortrives med å sove i vogna, og nå har vi begynt med det hjemme også helgene, for han sovner med en gang vi legger han der
kulepenn Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 husk seler til vogna om det ikke følger med vogna.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Jeg hadde samme problemstilling da gutten min begynte i bhg i høst. Jeg synes det er helt vanvittig at foreldre legger barna sine ute i vogn. Gutten min kan selv komme seg ut av vognen, dessuten er barnehagen midt i byen, de kan bli kidnappet og det er kaldt i lufta og klamt i soveposen. Hver gang jeg henter eller leverer i barnehagen står vognene uovervåket utenfor barnehagen. Det har hendt opptil flere ganger at barn har ligget og grått i vognene sine og de ansatte har ikke vært i nærheten. Jeg følte egentlig ikke at jeg trengte å begrunne ovenfor de i barnehagen hvorfor min gutt ikke skal sove i vogn, selv om jeg gjør det her. Jeg sa ifra om det første dagen, kjøpte inn en reiseseng og siden det har han ligget der på et av rommene. Med vinduet oppe, masse frisk luft. Ingen sure miner fra de i barnehagen! Hadde det vært et problem hadde jeg rett og slett ikke ville hatt han i den barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Det er jo forskjellig hvordan hver barnehage organiserer soving i vogn. Hos oss sover de enten i et eget "vognskur", og da har de en babycall + at de går og sjekker ungene hvert 10. min. Evt (hvis ok vær) sover de ute, men da står vogna rett utenfor vinduet (en hel vegg med vindu) slik at de ansatte ser vogna hele tida. Syns det fungerer bra jeg!
sarahrara Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Jeg hadde akkurat det samme problemet med jenta mi. Hun var halvannet når hun begynte i bh og aldri sovet ute i vogn - bare inne i sengen sin. Jeg tok til og med med reiseseng i bh for at hun skulle sove der, om det ikke gikk å få henne til å sove i vognen. Men det var helt unødvendig, for hun sov så fint i vognen, helt uten noen problemer. Det går helt sikkert bra skal du se ;-)))) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Vi hadde nesten motsatt problemet vi da. Hra hatt en som kun har sovet i vogna si når vi har gått tur, da vi bor i blokk og det var tungvint å dra vogna opp trappene for å legge henne id en på terassen derfor var hun vant til å sove i sprinkelsenga si her hjemme. I bhg. har de senger de setterut på terrasen evnt inne. Foreldrene mbestemmer selv om de vil ha ungene inne eller ute. men min jente var ganske urolig av seg + at hun ble lagt alt for tidlig i forhold til soverytmen hennes noe som gjorde ta hun bare reiste seg opp i senga og stod der de måtte sitte og holde på henne til hun sovnet ogd et kunne ta litt tid. Når jeg da anbefalte de å legge henne i vogn med selene på så slo hun seg til ro der med en gang og sovnet også fortere. samtidig som hun etterhvet sov dobbelt så lenge. Så sel om hu var vant til å sove i seng fungerte det dårligere i bhg,. enn vogna. Lykke til emd bhg.starten
@nemone Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Eldste her hadde ikke sovet i vogn siden hun var 4 mndr gammel - jeg var sikker på at det ikke kom til å gå bra. Tok 2 dager i barnehagen og så sov hun så søtt så. Ikke noe problem med å sove i senga på dagen i helgene, og nå kan hun faktisk også sovne i vogn på tur. Så her gikk det utrolig greit.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Jenta vår sov også daglur i senga si da hun begynte i barnehagen. De hadde et soverom til de små men vi skjønte fort at det ikke kom til å fungere. Greit å la en sove der inne men to stk? Ble bare baluba og lite soving. Til slutt så nektet hun å sove i senga og da var det helt greit å sove i vogna. Nå sover hun bare der og hun sover faktisk mye bedre enn inne i senga. Tror ikke du skal være bekymret, de er så slitne i barnehagen også at det spiller liten rolle hvor de sover.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 I vår barnehage sover min gutt (20 mnd) ute. De har en fin veranda, med tak over og varmelamper i taket hvis det er veldig kaldt. Selvfølgelig sover han ikke ute hvis det er masse minusgrader, men har ikke sovet inne siden han startet i januar. Skjønner meg ikke på hun anonyme som sier det er vanvittig å la barna sove ute i vogn, min lille tass har gjort det alltid og han sover så mye bedre/lengre da! Hjemme står vognen rett utenfor vinduet og jeg har alltid babycallen på. Han sover opptil 2 timer og det er aldri noe problem Vi bor ikke i byen da, så jeg skjønner det kan bli mere problematisk da evt. Som mange understreker er det viktig med sele i vogna og at de har nok klær på seg! Skaff deg voksipose eller ullpose og ikke minst myggnetting. Ikke bare for insekter men også for katter (som tiltrekkes av varme steder å ligge!!). Du skal se snuppa di kommer til å venne seg til dette kjempefort! Det er veldig rart når de begynner i bhg, min lille har vært en skikkelig liten trass-unge. Men nå som han ser de andre barna gjør ting vil han også gjøre det. Som f.eks å bruke smekke, bruke votter (helt umulig før omtrent) og å spise. Han har vært småspist, men nå spiser han minst like mye som de andre! Det er jo sant som de andre sier og at de blir mer slitne av å være i bhg så sovingen blir sikkert ikke noe problem. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå