Gå til innhold

Bryllupp og barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllupp til min sivgerinne i utlandet. Gutten vår er 7 mnd og skal selfølgelig være med til utlandet, men vi får ikke ha han med på selve brylluppet. Så vi må finne en barnevakt. Jeg synes det er ubehagelig, da vi ikke kjenner barnevakter der, og at han kun har vært noen timer med besteforeldre før (de bor på andre siden av landet). Mannen min synes jeg er hønemor og pysetet som er så ubekvem med det hele. Er jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er helt normalt hønete..vet du hva jeg hadde gjort jeg hadde ikke gått i brylluppet....jeg hadde ikke tatt med barnet mitt til et annet land for å selv gå i bryllupp for så å ha en fremmed som barnevakt.men når det er sagt får jeg høøre titt og ofte at jeg er veldig hønete...har dere ingen som barnet kjenner som kan bli med dere på denne turen??nettopp som barnevakt..eller reise ned noen dager før å bli kjent med en evnt barnevakt....

Skrevet

Dere har ikke noen som har passet babyen før som kan være med til utlandet og passe babyen mens dere er i bryllup da? Men da må dere vel kanskje betale turen for vedkommede...

Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet. Skal til Italia i september og gifte bort min kjære søster. Jeg skal reise uten mannen min men med sønnen vår på 10 måneder. Jeg tar han selvsagt med i bryllupet uansett hva andre sier. Jeg lar ikke fremmede passe han. Folk han kjenner får selvsagt passe så mye de vil, men alle vi kjenner skal jo i bryllupet.. For meg blir det nok en tidlig kveld men vi gleder oss til en spennende uke på et gammelt slott med mangen gøye aktiviteter!!! Du er ikke hønemor. En 7 måneder gammel baby skjønner ikke at mamma og pappa kommer tilbake...

Skrevet

Hvorfor får han ikke være med i bryllupet da? Jeg har ikke latt noen fremmede passe mitt barn på 7 mnd., jeg hadde ikke kost meg den kvelden. Hvem er det tenkt at skal være barnevakt da? Hvordan er det med språk? Tenker på hvis det skjer noe, forklare ting etc. Er det noen som skal dit, men skal hjem tidlig, slik at noen du er trygge på kan passe barnet?

Jeg tror jeg har tatt med meg babyen under vielse og middag, og så gått hjem etterpå. Er sikkert ikke særlig greit for babyen å være med på festen... Bruden må vel godta at du tar med et så lite barn?

Skrevet

Hvis brudeparet ikke ønsker å ha barn til stedet synes jeg man må ta hensyn til det. Jeg hadde heller ikke latt noen som ikke kjenner barnet i det hele tatt passet det, så jeg hadde enten blitt hjemme eller tatt meg råd til å betale turen for en barnevakt. Når det er så nært som en svigerinne ville jeg, så sant jeg hadde hatt økonomi til det, betalt turen for feks besteforeldrene så de kunne være med som barnevakter. De kan jo evt komme med barnet noen ganger i løpet av dagen hvis det skal ammes el og dere trenger jo ikke å være de siste som forlater bryllupet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...