Gå til innhold

NKI Nettskole, to små barn og jobb; gjennomførbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer seriøst å begynne å studere til apotektekniker. Det studiet jeg skal ta på nettskolen tilsvarer 2 år fulltid på videregående skole, så jeg må regne med å bruke over tre år på dette. Har en baby på 4 mnd og en på 3 år. I september begynner jeg å jobbe igjen i 70% stilling. Er veldig motivert, alltid vært skoleflink og tar lett til meg kunnskap. Men det som er problemet er TID. Når skal jeg få satt meg ned å lese? Det blir etter kl åtte på kvelden når barna er i seng og litt i helgen. Holder det med 12-15 timers lesing i uka, mer når vi har ferie o.l? Har noen erfaringer de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de apotekteknikker på NKI? Jeg fant det ikke, kan du gi meg link.

Jeg tar regnskapsskolen nå, men jeg klarer ikke å sette meg ned, hadde vært enklere å gått på vanlig skole. Og jeg har masse av tid.

Skrevet

Hei,

jeg holder på med studium på nki nå.

Har riktig nok bare et barn,og jobber av og til når det passe meg.

men jeg er alene 4 uker i slengen da,når gubben er på sjøen.

Jeg synes dette er en grei måte å studere på da. Jobber 2-3 kvelder i uka,+ helgene,søndag som regel.. og det holder for min del i alle fall,kunne nok jobba mer med det,men er hva man prioriterer..

Ønsker deg lykke til,dette går nok veldig bra!

Skrevet

Jeg begynte med studie (skolefritidspedagogikk) når jeg gikk gravid med minstemann (2 år), tenkte at da hadde jeg jo god tid ettersom jeg var masse hjemme, men pga plager i svangerskap og unge med kolikk, ble det dårlig med tid til lesing. Når jeg begynte i jobb igjen, ble det enda mindre tid til lesing (kanskje dårlig prioritering, og lite engasjert da), også skjedde det en del i livet mitt som gjorde at jeg ikke fikk konentrert meg når jeg satt meg ned, så jeg ble aldrig ferdig (har kun en oppgave igjen å levere, og eksamen da...).

Men så lenge du er mer motivert enn det jeg var, og slipper så mye motgang, så tror jeg ikke det blir nå problem, litt travelt til tider kanskje da, men det går vel bra :o)

Skrevet

Jeg skal ta vg1 og vg2 på NKI og siste året med apotektekniker på opkinstituttet.no

Skrevet

Tok allmenn påbygging på nki.

Og det var tøfft, det må eg innrømme. Var vanskelig å være sjølvdisiplinært nok over så lang tid. Eg har 3 barn, mann som jobber ein del og er vekke mykje. Hadde fra kl 21 til skulearbeid, og det var hardt i to år. Ein er sliten etter lang dag og har lyst til berre å sige ned i sofaen, men kunne jo ikkje det.

Men eg merka på eksamenene at dei var lette. Og det var jo berekna på folk som er 10 år yngre enn meg. Så kanskje eg las for hardt.

Men hadde eg fått valgt no, så hadde eg satt meg på skulebenken igjen evt tatt kveldskurs i stadenfor.

Men ønsker man det hardt nok, så greier mann det meste ;o)

Skrevet

Det skulle vel ikke være noe problem. Jeg selv tok bl.a fulltids høgskolestudie via nettet et år med 5 barn og fulltidsjobb samtidig. Det jeg pleier å gjøre er å lese/jobbe med studiene nå og da når jeg får tid innimellom andre ting. Nå i vår tar jeg 12 studiepoeng samtidig med full jobb. Har nå 8 barn.

Skrevet

hehe...oktavistar, nå er jo du et arbeidshjern uten sidestykke da...

ikke mange som klarer det du klarer....

jeg har 5 barn, men bare 2 som bor her hjemme, og jeg sliter med å få tiden til å strekke til....men så er det sånn nå da, atte jeg er nede i en dal, både i helse og motivasjon ang nki...men det er mulig, men det beste er om man er 2 om å være enige i at dette skal gå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...