Maren - på overtid Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Noen som vet om man går fortere ned i vekt når man ammer, eller er det bare ønsketenkning?? Erfaringer??
sarahrara Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jaha! Det er iallefall min erfaring og det gikk fort også - begge gangene. Kunne kjenne at forbrenningen startet når jeg ammet. Helt rått. Så ja, jeg kan skrive under på at amming er effektiv for å bli smalere rundt midjen =)
Synnøve_Solbakken Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Hjalp nok meg mye, gikk mer ned enn det som var bra kanskje, men det kom litt på igjen når jeg ammet mindre. Ikke alle går ned i vekt med amming, men amming krever mye energi av kroppen vår, så i utgangspunktet er det vel en bra slankekur sammen med å trille masse tur. Man skal jo spise og drikke regelmessig når man ammer, man skal jo ikke slanke seg aktivt.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Det er individuelt, veldig mange blir ekstra sultne og må spise masse, og går faktisk opp i vekt også.
tri smi kinisiri Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Jeg gikk ned alt bortsett fra 3 kg på en måned etter fødselen. Ikke så værst, men jeg følte meg litt "oppblåst" helt til jeg sluttet å fullamme da jenta vår var 7 mnd. Da rant kiloene av, og jeg ble 4 kg lettere enn før jeg ble gravid (egentlig alt for tynn) Det virket som om kroppen holdt på fettet frem til jeg trappet ned på ammingen. Kan også ha en sammenheng med at jeg hadde en enorm matlyst da jeg fullammet, noe som gav seg noe da jenta vår begynte med grøt....
LilleStjerne Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg ammet bare et par uker men gikk raskt ned igjen i vekt. En uke etter fødsel hadde jeg gått ned 10 kg og etter noen uker med trilling av vogn hadde magen trukket seg sammen igjen. Tror nok det har mye å si hva man spiser også. Nå skal jeg ha andremann og er veldig spent på om det går like lett etter denne fødselen...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Nei, det var ikke sånn for meg. De siste 10 kg satt som spikret uansett hva jeg gjorde. Og jeg ammet ofte de første månedene! Så ikke baser deg på at det er måten å gå ned i vekt på. Sats heller på riktig kosthold (mange små måltider) og trening.
Bentes2 Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Å så tror jeg det har noe med alder å gjøre,,da jeg fikk min første som 21 åring gikk jeg ned alt + litt til på 2 mnd,,men nå ien alder av 39 sitter de siste 10 som spikret,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå