Gå til innhold

Alle som ikke tåler hormonell prevansjon!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle litt om hvordan dere reagerer og hva dere eventuelt har funnet som fungerer?

Jeg har prøvd cerazette, yasmin og trinordiol tidligere. Har blitt svært deprimert og humørsyk. Mistet menstruasjon og fikk bla væske fra brystene av cerazette.

Går nå på conludag minipiller.

Gikk fint i 6 mnd, hadde da ikke menstruasjon i det hele.

Begynte så å blø, i 12 dager!

For så å ha opphold i 5 og så blø i (til nå) 3 dager.

Sliter en del med smerter nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brukte p-piller -migrena ble mye værre

hormon spiral- blødde 14 dager opphold 14 dager osv tok den ut etter 8 mnd

mini-pille- uregelmessig mensen..kunne komme 1 uke før tiden til 3 uker oer tiden, pluss jeg ble kvalm av de...gikk å trude jeg kunne være gravid hele tiden.

p-plaster funket ypperlig i 2,5 år. Ingen bivirkninger helt glimrende..helt til huda begynte å reagere på plasteret med å svi og være ildrødt og ru der jeg har hatt plasteret.

etter det ble det hoppe av i svingen til vi fant ut vi skulle få en liten en til hehe.

Så her må nok en av oss sterilisere oss når vi vet vi ikke skal ha flere..

Skrevet

Jeg reagerer på limet i vanlig plaster, så det er nok uaktuelt...

Av ulike grunner er også kondom uaktuelt..

Og vi regner med å begynne å prøve å bli gravide om 6-12 mnd, og i og med at jeg aldri har fått barn, bør jeg vel ikke ha spiral heller?

Er ikke aktuelt å slutte med prevansjon før vi er klar til å begynne prøvingen...

Føler det er så vanskelig.. Ødelegger jo mannen veldig med humøret spesielt!

Skrevet

Jeg reagerer også på hormonell prevensjon.. Har prøvd de 3 sortene med piller og et merke til jeg ikke husker navnet på.. Har forsøkt p-sprøyte, og plaster.. Kroppen går til agrep på prevensjonen her.. Ved plaster utvikle allergi (huden voks nesten en halv cm ut der plasteret stod, klødde og så ikke ut) Får infeksjoner av sprøyten, og smerter, humørsvigniner, hodepine osv av pillene. Ble anbefalt av legen å bare være forsiktig... Har hoppet av i svingen her i 2 år.. Funket kjempe bra, men så har jeg hatt stabil syklus og da.. Derfor er det enklere.. har kjøpt meg babycomp nå..

Skrevet

hei HI.. kjenner meg igjen,prøvd mye forskjellige p-piller,p-ring og plaster. Tåler ingen av delene over tid. Legen min sier jeg har en allergisk reaksjon på hormonet østrogen og vil neppe tåle noe som har det i seg-dessverre! Får de samme symp som deg.

Vi hopper av i svingen-ikke gunstig,men eneste alternativ nu. Har ikke født ennå så spiral er uaktuelt.

lykke til

Skrevet

Jeg tåler også hormonell prevensjon dårlig (legen sier forresten at jeg alltid vil oppleve svangerskapskvalme pga dette.. Satan..).

Jeg klamrer meg fast til p-ringen, det har faktisk gfungert greit. Men dersom jeg har opphold i bruken, så blir jeg dårlig ved oppstart igjen.

Tror faktisk jeg kommer til å satse på denne såkalte baby-compen etterhvert.

Skrevet

Får styrtblødninger av p-piller og p-sprøyte samt alle svangerskapsplagene. Ikke prøvd spiral, men er vel omtrentlig sikker på at kroppen hadde reagert kraftig på fremmedlegmet. Så her gikk det på sikre perioder(har mens som går som ei klokke) og hoppe av i svingen. Men i sommer skjedde det noe med syklusen og jeg ble gravid, har termin om 2 april, så nå har gubben sterilisert seg, he he. Vi stoler ikke lenger på sikre peroder, selv om det fungerte nesten i 5 år(orker ikke flere svangerskap nå, så her blir det ingen sjangser mer).

Skrevet

hei:)jeg ble også kvalm av p-piller,slet med å ta de for jeg vegret meg for å svelge de..kroppen ville liksom ikke..så da jeg hadde fått en datter,skulle vi prøve hormonspiral......Det var virkelig 1200,-rett til....

etter en urinveisinfeksjon som var helt enorm me så mange forskjellige bakterier å store sår i underlivet så jeg ikke kunne sitte å heller ikke gå,måtte jeg bruke tilsammen 4 forskjellige antibiotika kurer..

Da konstaterte legen min at hormonell prevansjon er ikke noe for meg heller!Cerazette har fungert bedre på meg da den inneholder mindre,men har ikke funnet noe som er helt fint.....

Skrevet

Har brukt både Loette, Yasmin, hmm, var et merke til, men hadde bare bivirkninger som hodepine, sur og grinete ++++..

Før jeg slutta brukte jeg Microgynon og var superfornøyd.. Ikke sur og grinete, og ikke hodepine heller :D

Så får jeg håpe de funker like bra når jeg skal begynne med dem igjen når vi har blitt gravide og fått vårt første nurk :D

Skrevet

Jeg tåler ikke p-piller. Har forsøkt de aller fleste merker, både minipiller og vanlige. Jeg får hodepine og blir generelt utafor. Det verste var at jeg fikk så ekstremt mye vann i kroppen. Fra den ene dagen til den andre så kunne vekta variere med 3-4 kg.

Men p-sprøyta den tålte jeg faktisk. Har ikke hatt en eneste bivirkning med den. Litt rart ettersom den har mye høyere hormondose enn p-piller.

Skrevet

Hei!

Jeg tåler heller ikke hormonell prevansjon. Blør i 3 uker og er sur den siste. I alle fall effektiv ;-)

Trøst til deg Lubine: er nå gravid med nr 2, og har knapt nok vært kvalm et minutt!

Skrevet

Desverre har jeg uregelmessig menstruasjon, så pearly og slikt er ikke sikkert da:(

Skrevet

Tåler heller ikke p-piller. Blir humørsyk, deprimert, og hodepine, kvalm...

Jeg har bare rett og slett kutta ut alt sånn der hormongreier.. Kondom er kjipt...

Hoppe av i svingen har fungert fint de sist 7 årene, så kommer nok til p fortsette med den etter fødselen. Har bare blitt gravid de to gangene det var planlagt =)

Det er vel ikke å annbefale denne metoden dersom det er KRISE å skulle bli gravid, men for våres del, så gjør det ikke noe om det skulle dukke opp en spire til etter denne. Men når vi er ferdig med barn, så må nok en av oss steriliseres....

Så eneste rådet til deg blir vel kondom da det neste halve året, desverre...

Skrevet

Og når man av ulike grunner ikke kan ha kondom....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...