Gå til innhold

Er litt sjokkert egentlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i helgen, jeg visste ikke engang at jeg var gravid men vet nå med sikkerhet at jeg hadde en SA...

Det er nok til det beste at det skjedde men det føles veldig "rart" ut, vet på en måte ikke helt hva jeg skal føle om dere skjønner:(

Ganske sjokkerende at jeg var gravid uten å vite det, tror jeg var rundt ca to måneder på vei.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, tror egentlig jeg bare trenger ett oppmuntrende ord eller to...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel helt naturlig å få sjokk av noe sånn, man kan vel ikke unngå å tenke hvis om og dersom ...

Du får bare pløye gjennom tankene og bearbeide det som best du kan.

Skrevet

Uff ja skjønner det kommer som et sjokk. Var det bf sitt?

Tenk igjennom det som har skjedd,snakk om det.

trøsteklem:o)

Skrevet

Nei det var ikke bf sitt, det var en jeg var/er veldig forelska i men som det skjærte seg veldig med, har ikke nevnt for han noe om dette for det forandrer uansett ingenting at jeg hadde SA.

Har prøvd å snakke med min mor om det men hun avfeier det, påstår hardnakket at det sikkert bare var en kraftig mens selv om jeg vet at det ikke var det, tror ikke hun vil ta det inn over seg:S

Takk for klemmen, den trenger jeg:)

Skrevet

hvordan vet du at det er en SA dersom du ikke har tatt en graviditetstest?

Skrevet

Du kan jo komme å ta over mine rielignende smerter og kraftige blødning og gjennoppleve de herlige klumpene som kom ut med enda kraftigere smerter så finner du ut selv hvordan jeg vet at det var en SA..

For å forklare det enda nærmere så hadde jeg mange symptomer på graviditet som jeg overså fullstendig og bortforklarte med andre ting fordi jeg har hatt det for travelt til å i det heletatt tenke tanken.

Spm mitt er hvorfor spør du hvordan jeg vet det istedet for å svare på det jeg egentlig spurte etter i tråden, altså noen oppmuntrende ord?

Er det for å gni det ekstra inn eller påstå at det er tulleinnlegg, eller for å være en ekkel anonym?

Så værsågod bare gni så mye du vil om du føler for det, det er jo de fleste anonyme her inne kan best!...

Skrevet

uff dette må jo være vondt for deg... :(

har ikke noe råd men vil bare sende deg en god klem =)

Skrevet

Sender deg en trøste klem jeg også.

Skrevet

uff.. håper du føler deg bedre i dag. Tenkte det er jo ikke så lenge siden lukas ble født så mensen er vel kanskje ikke helt i rute enda ? Jeg hadde ihvertfall av og til både opptil 2 mnd mellom hver mens det første året etter fødsel og jo lenger tid mellom mensene jo vondere var dem.( uten at jeg var gravid av den grunn)

Du burde vel uansett fått en lege til å se på deg siden det kan være rester der inne og i samme slengen burde du kanskje vurdere å sette inn spiral så slipper du med skrekken neste gang.

Lykke til tigern,

klem

Skrevet

Uff, dette var ikke gøy.

Men vil anbefale deg å dra til legen. Når man er 2mnd på vei, så er det jo store sjanser for at ikke alt kom ut.

Klem til deg

Skrevet

Hei! Ville gi deg en klem jeg, vet hvordan det er..

jeg skjønner godt at du blir trist, det var trossalt et foster.

Ville du beholdt det dersom du fant ut at du var gravid?

Hvis nei, se på det som at det kanskje var meningen?

Prøv å kos deg med gutten din, er kanskje lettere sagt enn gjort..!

Uanstt- du er sterk, du kommer deg gjenom dette også!

Stor klem!

Skrevet

Tusen takk for gode ord jenter:)

Tror nok jeg må ta meg en tur til legen eller ringe i det minste for smertene blir bare verre, er som å ha rier, kaldsvetter og må puste meg litt gjennom smerten, den kommer og går litt men den blir bare verre:S Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd jeg skulle føde, men det er plent umulig heldigvis.

Jeg er ikke sikker, jeg vet jeg burde ha tatt abort om jeg fant det ut, men kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg sikkert beholdt mot all bedre viten, så jeg tror nok at det var en mening med at kroppen fikset opp i det selv før jeg rakk å komme til det valget.

Skrevet

Sender deg en trøsteklem!

Men hvorfor bruker du ikke prevensjon?

Skrevet

Ja det var ett godt spm,bruker vanligvis kondom når jeg har sex pga at jeg ikke har fast partner, men det var en av gangene at det ble glemt i hetens øyeblikk.. er fullstendig min egen feil så ja jeg vet jeg er dum og alt det dær...

Skrevet

Vel gjort er gjort og spist er spist. Du får se på det som en "lærepenge" da og heller sette inn en spiral.

Skrevet

føler virkelig med deg,har selv hatt en sa når jeg var ca 8 uker på vei.

Var smertefullt både psykisk og ikke minst fysisk.

Men du bør ta deg en tur til legen for sjekk.

Lov meg at du ringer:o)

klem fra Ella

Skrevet

Skjønner godt at du føler det sånn nå, selv om du egentlig ikke hadde noe forhold til barne.

Jeg har selv hatt 4 spontanaborter. Dagene rett etterpå gikk med til å gråte. Jeg lærte meg til å holde det på acstand etter 2. SA. Men i dagene etter SA er det så mye hormoner i sving. Derfor føler man seg veldig nedstemt. Det går over!

Lykke til:-)

Hilsen irriterende

Skrevet

Takk damer:) Føler meg litt bedre nå og det ser ut til at alt som skal ut er kommet ut heldigvis:)

Godt å ha dere her inne å få noen gode ord av når ting er vanskelige, takk så mye alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...