litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Har store planer om å få meg studiekompetanse, så jeg kan få tatt meg en utdannelse etterhvert. Men får ulike svar ut ifra hvem jeg snakker med.Slik er det iallefall: Har gått Gk Formgivingsfag og VK1 Frisør. Har etter dette jobbet i ca 3 år (varierende stillingsprosent). Har hatt fødelspermisjon, og har nå gått arbeidsledig siden mai. Hvordan kan jeg på en grei måte få meg studiekompetanse? Vil gjerne begynne med dette snarest da jeg snart blir fri for dagpenger.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Ring Sonans og spør... Om du ikke vil gå der kan de iallefall veilede deg godt:)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 Hehe, broren til gubben jobber der, var ikke mye hjelp i han gitt =) Men han skulle sjekke det opp da, men jeg er frykteli utålmodig og vil vite NÅ... =)
Salat Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Du kan ta almennfaglig påbygging på vgs. Når jeg gikk på påbygging var det et bredt aldersspekter, fra 18-40 år. Tar et år.
☆Lille my* Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Jeg er i ganske lik situasjon som deg! Gikk helse og sosial og barn og ungom vk1.. avsltutta lærlingtia pga sykdom men vil ikke begynne på nytt! Vil heller skaffe meg studiekompetanse! Har vi ikke krav på 3 år vgs da? Slik at vi kan komme inn på vgs til høsten om vi søker innen 1mars? Men så er det jo no om at man mister rettigheten på det om vi har så så mange friår??
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2008 Sliter med å komme inn på vgs, de som enda er rettighetselever kommer før meg i køen. Søkte på påbygging ifjor, kom ikke inn. Har søkt nå også, men tviler for at jeg kommer inn.
Salat Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Å, så dumt! Men man har jo krav på 4 år? Er det fordi det er for lenge siden du gikk der?
Monajenten Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Jeg kom inn på påbygg selv om jeg ikke var rettighetselev, OG hadde fullført tre års vgs og fått svennebrev. Prøv å søk på litt "upopulære" skoler, altså ikke de alle søker på. Jeg gikk på en som lå litt i gokk, men plass fikk jeg, på første inntak. Du sier du har søkt, men du kan jo fortsatt endre skolevalg, frem til 1. mars er det vel.
☆Lille my* Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Ja det er så typisk! De som kommer rett fra andre året står først i kø...
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2008 Vel, kan ikke reise land og strand for å ta dette. Der jeg søkte ifjor var eneste som jeg ikke måtte reise i flere timer for å komme til, var 2-3 timer til neste skole. Ja er for lang tid siden jeg begynte skolen til at jeg er rettighetselev, man har krav på 3 år som skal tas iløpet av 4 år (mener jeg å huske).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå