bruse Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Jenta mi på snart 3 mnd har begynt (i alle fall siste uka) å legge seg i 8-tida. Da sover hun som regel til 1-2 før hun vil ha mat. Tenkte at rett før jeg legger meg er et godt tidspunkt til å pumpe for å ha et lite lager i fryseren. (Syns det er stress å presse inn pumping mellom to måltider på dagen..). Men så tenkte jeg på at melka er tynnere på kvelden. Er det dumt å bruke denne melka som lager da? (Lageret kan jo like gjerne brukes på dagen som på kvelden..)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Trodde det var motsatt jeg, at melka på kvelden er fetere enn på dagen. Pumpet meg her en morgen, og syns klart den så mye tynnere ut enn den jeg har pumpet ut på kvelden. Har lest at man gjerne har mindre, men fetere melk på kvelden. Det er derfor babyene gjerne vil ha oftere pupp, så de skal holde seg lengre om natten.
bruse Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 hmm.. det har du jammen rett i! Jeg som tenkte feil. Vi har mindre melk på kvelden, det som forvirret meg. Da er det vel ganske greit å pumpe på kvelden da? Bare det ikke gjør at jeg ikke har nok når frøkna vokner.. (kan jo ikke stole helt på at klokka blir så mye som 1-2 selv om det har vært sånn noen kvelder nå)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Babyen gjør en mye bedre jobb med å tømme brystet enn man får til med pumpa. Så det vil alltids være igjen en skvett til babyen om hun skulle ha tidligere enn du forventet. Selv pumper jeg om morran, for da er brystene mer fulle. Junior får en pupp, og har da fått i gang utdrivinga på den andre puppen som jeg pumper etterpå. Men kveldsmelka er jo fetere, så det kan jo være like lurt å pumpe da i forhold til næringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå