Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Er ikke det litt rart? Jeg har slitt med bekkenløsning og hatt mye vondt bak. De 3 siste dagene, har det virkelig lettet på bak og jeg har nesten ikke kjent noe der i det hele tatt, men heller mer mellom beina. Dette skjedde etter at jeg våknet av litt magesmerter på natta for 3 netter siden. Nå har jeg en god del vondt på skambeinet. Det er virkelig sårt. HVa er det som skjer for noe? Jeg er førstegangs som dere kanskje skjønner. Setter pris på svar.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hvet ikke om jeg forstod spørsmålet ditt i forhold til overskriften. Det er nok sympt på bekkenløsning du kjenner. Det kan gå mellom bena og på skambenet. Ikke godt! Termindatoen kan jo ikke være når du er i uke 41+4. Et svangerskap varer jo i 40+2 uker. Ble du gjerne satt tilbake på ul?
Et lite barn i magen :) Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Vet du sikkert når barnet ble unnfanget? er det derfor du menear at termindatoen er 41+4? Skjønte ikke helt hva du mente...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Går ut fra at de sa til deg på UL at du var så og så mange uker, samtidig som de har satt en termindato. Og nå har du funnet ut at det blir 41+4 istedenfor 40+2. Dette er du nødt til å ta opp med jordmor/fødeavd, for det var et stort sprik. Dersom det er mensterminen din som ikke samsvarer med UL-termin så er det en annen sak, da er det UL-termin som gjelder, men du kan uansett ta dette opp med jordmor.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 HI her. Ja det ble to ting jeg skrev om her.. Hehe.. Jeg har ikke hatt mensen siden juni, men hvis jeg skulle følge den så hadde jo jeg vært i niende måned nå. Jeg sluttet på P pillen og har ikke hatt mensen siden, men på UL så sa de at jeg ikke kunne være så langt på vei, så vi fant ut at vi måtte liksom si at siste mens var i juli heller, og at mensen da ble uteblitt pga at jeg sluttet på pillen. Jeg har prøvd mange typer p piller (pga bivirkninger) og har aldri mistet mensen før. Så ganske rart at det skjer like før jeg blir gravid. Men uansett, så er jo babyene like i str i uke 20, så da fant de ut at jeg var så og så langt på vei og jeg fikk termindato i april. Men når jeg kikker litt fremover så ser jeg jo at når jeg har termin så er jeg i min uke 41+4. Så dette må jeg selfølgelig ta opp med jordmor som dere sier. Men det at jeg plutselig har begynt å få vondt på skambeinet, kan det være at hodet har festet seg og hun kommer lenger nedover?
☆lillastjerne☆ Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Jeg hadde fryktelig vondt på skambenet og nedover mellom føttene...Det var bekkenløsning!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Ja det er vanlig å få vondt i skambenet (symfysen) når det nærmer seg termin, det er oftest fordi babyen skrur seg ned i bekkenet. Siden du er førstegangs, så er nok hodet festet allerede.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Hørtes litt merkelig ut at du ikke skulle få mensen fordi du sluttet på p-pillene og ikke fordi du da hadde blitt gravid!? Jeg sluttet med de i slutten av mai, hadde da siste mens siste uken i mai. Det var den som jeg fikk i slutten av hvert brett. Da lot jeg være å ta noe mer, og ble gravid allerede i løpet av to uker. Altså andre uken i juni. Hadde da aldri noen mens etter jeg sluttet da. Fikk første termindato på 5. mars og UL-termin på 4.mars, så til meg ble det jo nesten ingen forskjell da...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 du må nok tenke litt annerledes når d gjelder hvilken uke du er i.. det går utifra termindato på ul. sånn at på ul termindato er du 40+2, så må du telle bakover derfra.man er ikke i uke 41+4 den dagen uansett. du er 1 uke og 2 dager kortere på vei enn du regner.. de har sikkert bare sagt feil uke til deg når du var der, følg datoen du, den stemmer helt sikkert
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Har termin 15 april Skal jeg telle nedover etter det og da komme til 40+2? Det er jordmor som sier at jeg begynner mine nye uker hver fredag. Hun bruker den plastringen vettu og kikker på. Her på BIM så er det hver søndag jeg bytter uke, men på babyverden hvor jeg også har skrevet den samme termindatoen så ligger de halvannen uke etter. Blir helt forvirra, så har rettet meg etter JM jeg. Ang mens... Ja vi måtte rett og slett bare tenke at mensen ble uteblitt en måned etter jeg sluttet på pillene, så ble jeg gravid en måned etter det liksom. Pga hvis jeg skal følge mensterminen min så er jeg lenger på vei, men det viste ikke UL. Jeg skal ta å telle gjennom kalenderen min en gang til for å se hva jeg kommer frem til her. =)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Om de mener du ble gravid i juli stemmer terminen din. Om du har ul termin den 15.april ble du gravid den 22.juli 2007 og da har de regnet at du egentlig skulle hatt mensen ca. den 6-8 juli. Og da er du 40+2 den 15.april. 33+1 i dag.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Ok, så da begynner jeg på uke 34 idag istedet for fredag som var. Tusen takk! HI
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Faktisk kan noen miste mensen pga at de har sluttet med p-pillen, ei venninne av meg sluttet med p-pillene sine, hos henne tok det flere mnder før hun fikk den igjen, Jeg tror nok UL termin er det som er mest riktig. Men du ser nå det når babyen kommer om det stemmer eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå