Gå til innhold

Dere med hund, har dere noen gang vært borti en brukket klo?


Surrehaude med to tette

Anbefalte innlegg

Vår hund brakk i går ene kloen og på kvelden datt den da av helt inntil feste. Dette er tommel kloen på framlabben. Ringte selvfølgelig vet med en gang, som mente at det beste var at hunden ordet opp i dette selv og at han kunne ta en titt mandag om det ble rødt betent. Men det jeg lurer på er da: Hun halter ikke og bryr seg ikke om den labben, tror dere hun takler den vanlige kveldsturen sin nå eller bør jeg holde henne rolig i noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tispa vår har knukket en klo, gikk helt fint, dikk over av seg selv, hun blødde till pga revet av med nerven, men trengte ikke noe vett beh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår brakk også kloen på tommelen, nervene stakk ut, og han hadde ganske vondt. Vi dro til veterinæren som klippet kloen helt ned. Så fikk vi antibiotikakrem som vi smurte på og skifta bandasje hver dag i en uke, så var det bra.

 

Så lenge hunden ikke har vondt eller plages av det, tror jeg ikke at hun har vondt av en kveldstur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har sjekket den grundig og hun har ikke vondt når jeg tar på og bryr seg ikke mye om den som sagt. Slikker litt på av og til bare. Det ser veldig bra ut og det blødde minimalt når den brakk. Fikk ett tips om å kjøpe noe som stopper blødningen inne på canis men husker ikke hva det heter. Har ikke vært borti en brukket klo før.

 

Kveldsturen er på rundt 2 timer, da en økst med dressur og en med ballkasting og slik men den kan vi sikkert droppe i dag;) Tar bare selve turen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOFF VOFF

vi har to store hunder som mannen min jogger med hver morgen, og ofte så går det litt hardt for seg for hannen, han har bukket kloa ett par ganger. det er som vett sa, la den bare være i fred, o pass på at hunden din ikke slikker på den, DET ER VELDIG VIKTIG! da blir det fort betenelse. bor holdes tørr, men tur må den jo få, bare pass på å tørk forsiktig over labben etterpå, og som sagt må ikke la den slikke på den, ha hunden inne på rommet deres om natta hvis det er mulig og slå hardt ned på slikking. blir den betent, har du ett mye større problem

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem..

Hunden min brekker ulvekloen hele tiden, den er veldig utsatt for det..

Bare ta den turen du, men når du kommer hjem fra tur så kan du jo dyppe labben ned i et glass med grønnsåpevann, så det ikke blir så mye bakterier rundt der etter turen :)

 

Men om hunden din ikke bryr seg noe om det så er det nok helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja hun slikker ikke på den men hva hun gjør om natta vet jeg ikke. Hun har en tendens til å vekke baby jenta på soveromme om natta når hun er der så tror ikke jeg tar henne inn til oss. Men jeg trenger ikke smøre det med salve så lenge det ikke er rødt og iritert sant?

 

Hun har noen ulveklør bake men lurer på å få de fjernet nå som jeg såg hvor lett hun brakk denne. Har hatt hund i mange år men aldri vært borti brukket kl før:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil lukte det ganske fort om det blir betent, mannen min snuset på hunden vår hver kveld for å være helt sikker, litt rart, men må jo passe på dyrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja ikke sant:) Gjør mye rart for de små firbeinte vennene våres:) Prøvde å ha på slik potesokk men fant den i små fillebiter nå i sted så det var en dum ide:)tar oss en tur ut vi da så vasker vi over når vi kommer hjem og tørker godt, Regner jo hver dag her hvor vi bor så tørt klarer jeg ikke å holde det ute ;) Nå er hun ikke glad i regn da så hu holder seg hvertfall unna regndammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å spørre om du hadde en potesokk, men så på det siste innlegget at du hadde prøvd. Da er det ikke noe vits i! ;)

Men det er bare å gå, så lenge hunden ikke viser ubehag så skal hunden få den daglige trimmen sin som hun sikkert har lengtet etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...