Gå til innhold

Hvor finner jeg nuk smokk silikon str 3??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har leita overalt i et halv år nå og finner det ikke. Har funnet i latex, men gutten min bruker silikon. Er det skadelig for han å bruke smokk som er ment for barn under 18 mnd når han er eldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det bare fantes to str. jeg...? Men det er jo mulig jeg tar feil. Nevøen min bruker str. 2 enda, og han er 2 år, så det er jo bare å fortsette med den.

Skrevet

Nei det finnes str 3, fra 18 mnd. Sønnen min bruker str 2 ennå og han nærmer seg 2 år. Har funnet str 3, men da i latex. Jeg vil ha silikon, føler det er tryggere. Han kan jo bruke str 2, han tar jo den.. men jeg tenker på om det er skadelig med for liten smokk.

Skrevet

Hei.

Dette husker jeg vi sjekka for noen år siden. Mellombror ville bare ha nuk silikon-tutt.

Etter mye leting m.m. ringte/maila vi importør i Norge. Den gang da fantest det visst ikke silikon i str 3, bare gummi i str 3. Dete var visst fordi silikonen går det an for barnet, etter noe innsats da, å bite av. En gummitutt er visst vanskeligere å bite over.

Det er ikke farlig å bruke for "liten" tutt, det er mer uheldig for barnet å bruke en for stor tutt.

Skrevet

Var det "nuk" som sa at det ikke er farlig med for liten smokk eller? Da kan jeg puste lettet ut i så fall. :) Kanskje det rett og slett ikke finnes silikon str 3 da.. Vi bytter ut smokkene ofte da, ca 1 gang i mnd. Har ikke lyst til å gi han latex smokk, har vært så mye snakk om de og skadelige stoffer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...