2 små orkaner Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Har en gutt på 2 år som har hatt løs avføring en stund nå. Er ikke diaré da han max har 2 bløte bleier om dagen og formen hans ellers er fin. Jeg tenkte han kanskje har utviklet melkeallergi, men er det noe man kan få eller der det noe man er født med? Om man kutter ut melk og melkeprodukter er det så alt som har melk i seg eller bare det som er basert på melk (yoghurt, ost....)? Takker for svar
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hei, Vi har akkurat funnet ut at vår datter på 1.5 år har laktoseintoleranse (melkealergi). Det holdt på i mange mange uker med veldig løs avføring som luktet surt og ikke så normal ut,samt nedsatt matlyst. Både jeg og samboer og de ansatte i barnehagen reagerte på dette, siden det ikke så ut til og gi seg. Vi dro til legen og fortalte hvorda ting lå ann, og det første hun sier er at dette mest sansynlig er laktoseintoleranse. Vi sluttet på dagen med vanlig melk og yoghurt og slike ting, og gikk over til rismelk samt soyayoghurt. Dette har fungert utmerket! Hun er helt fin i magen, normal avføring og har fått matlysten tilbake. Så her er det ingen tvil om at hun er allergisk mot melkeprodukter. Lykke til! Håper dette var til hjelp :-)
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Min datter reagerer på Yoghurt, melk, loff, iskrem osv.. Men hun spiser faktisk ost, siden det er i veldig små mengder og ikke så veldig ofte.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Det kan sjekkes ved en enkel riptest hos en barnelege feks. Vi gjorde dette forrige uke faktisk. Heldigvis var det ingen laktoseintoleranse, men han reagerer på melkeprotein og har ikke fått melkeprodukter på 10 mnd, gjorde som en annen nevnte her, byttet ut alle melkeproduktenene med alternative løsninger og han ble ett nytt barn altså! Men han var hard i magen sin, ikke løs..
2 små orkaner Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2008 Takk for svar begge to. Tror vi tar en tur til legen for å få det sjekket. Pt. blir han sendt hjem fra barnehagen flere gange i uken med beskjed om det er diare (stemmer ikke helt med min definisjon av diare: 3 eller flere vannlige avføringer daglig...). Ikke noen ideell situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå