Gå til innhold

Uenighet ang. hvem man inviterer i dåpen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bl.a. ha en kamerat av sambo til å være fadder, sambo mener da at vi MÅ invitere hans samboer i dåpen da (vært sammen kun kort tid, og jeg har kun truffet henne 1 gang, sambo truffet henne 3-4 ganger). Siden vi begge har flere søsken med egne familier blir vi vel rundt 25 stk i dåpen, og det kommer til å koste en del. Det som er, er at vi må droppe å invitere mennesker vi egentlig har svært lyst til å invitere, som f.eks andre gode, barndomsvenner vi har god kontakt med. Derfor syns jeg det er ganske "irriterende" å måtte invitere et menneske jeg har møtt kun 1 gang, og ikke har noen kontakt med ellers i det hele tatt, bare fordi hennes sambo skal være fadder. Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var kun dette ene ekstra mennesket det var snakk om, og det var viktig for min mann, så hadde jeg invitert henne også.

Det ville ikke vært så nøye om jeg hadde møtt henne kun en gang, er nå kun snakk om en barnedåp, og den dagen er ikke sååå viktig i den store sammenheng.

Skrevet

hadde det vært bryllup kunne hun blitt med, men barnedåp? nei sier nå jeg. dåp er en "familiedag" syns jeg.

Skrevet

i forrige barnedåp var en kamerat av sambo fadder, han hadde fått seg samboer, som vi aldri hadde møtt. men syns det var naturlig at hun var med jeg da. de bor ett stykke unna, og da var jo dåpen en anledning til å møte henne og bli kjent da.

syns at når de er samboere er det naturlig at de er med, hadde de ikke bodd sammen hadde det blitt noe annet.

så denne gangen kommer også kompisen til sambo som skal være fadder, med sin samboer.

Skrevet

Jeg hadde tatt med samboeren! Man velger jo faddere som man håper skal bidra med noe positivt til barnet, og i og med at denne damen bor sammen med fadderen synes jeg det er naturlig å inkludere henne i seremonien også. Hyggelig for henne å få være til stede, og sikkert kjekt for kompisen å ha henne der.

Synes rett og slett det ville være llitt smålig å ikke invitere henne jeg. Tror nok jeg hadde blitt lei meg om jeg ble ekskludert i en sådan anledning. Husker da vi giftet oss så ble det invitert et par kjærester av venner som vi aldri hadde møtt. Hadde ikke falt meg inn å unnlate å invitere dem når man inviterer en god venn i slike lag.

Skrevet

bryllup blir litt anderledes, da er det greit.

men om man skal ha med alle "nye" samboere i en dåp blir det mange folk! *(kan bli i allefall)

følg magefølelsen

Skrevet

normal etikette er;

gift

samboer

sammen over 6 mnd

utover det har du ingen "plikt" til å invitere. Det er i hvertfall etiketten da

• 1 måned senere...
Skrevet

Gudmor er min beste venninne (min mor er hennes Gudmor)

Vi hadde ikke møtt hennes nye kjæreste, men siden hun er Gudmor, de har vært venner i 5 år og de har vært sammen siden August, og i tilegg har prøvd å møte oss flere ganger, så inviterte vi dem SELVFØLGELIG, og ba dem på middag først for å bli kjent.

MEN en dama til kamerat av meg ble så sint for at han var invitert uten henne, (selv om hun tror at det kun er familie og nermeste venner som kommer) så hun har nektet han å komme til tross for at vi sa at hun selvfølgelig må komme hvis hun vil det, og at vi kunne ta en tur på Egon's for å bli kjent. De har vært sammen i under 6 mnd, og jeg synes ikke han har noe grunn til å bli fornærmet på oss.

Det hele endte med at hun aldri vil se meg, og nekter kameraten min (vært kjempegode venner i 5 år) å se meg, og han er enig med henne i alt, så nå er vi ikke venner. HJÆLP, nok stress med barnedåp fra før av...

MEN uansett, jeg ville invitert samboeren til fadderen, synes DET er frekt å la være. Faddere må få ha med seg sitt følge spør du meg.

(med mindre de har vært sammen en uke eller to...)

Skrevet

ps hadde dama til min kamerat bodd sammen med han, så hadde hun selvfølgelig vært invitert, men siden de har planer om å flytte sammen, så er de jo dødelig fornermet begge to. håpløst

Skrevet

Man pleier da å be samboere som par? Jeg hadde nok bedt henne, selv om jeg ikke hadde kjent henne noe særlig.

Skrevet

Synes rett og slett det ville være llitt smålig å ikke invitere henne jeg. Tror nok jeg hadde blitt lei meg om jeg ble ekskludert i en sådan anledning.

Enig i denne jeg!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...